Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Waterpas - waar ?
Waterpas - waar ?
Wat is volgens jullie (T4 kampeerders) een goede plek om zo'n kampeer waterpasje te leggen als je je bus netjes waterpas wilt neerzetten.
Liefst goed zichtbaar vanaf de bestuurdersplek.
Ik kom er zelf niet uit in mijn T4 Multivan uit 1995.
Achterin op de bodemplaat is bij mij ok, maar niet te zien vanaf de bestuurdersplaats.
Voorin kan ik echter nog geen geschikte plek vinden.
Prettige vakantie!
Gijs
Liefst goed zichtbaar vanaf de bestuurdersplek.
Ik kom er zelf niet uit in mijn T4 Multivan uit 1995.
Achterin op de bodemplaat is bij mij ok, maar niet te zien vanaf de bestuurdersplaats.
Voorin kan ik echter nog geen geschikte plek vinden.
Prettige vakantie!
Gijs
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
- Pascal-141
Re: Waterpas - waar ?
Ik leg het mini waterpasje dat ik heb altijd op de kast achter me bij het parkeren . Als de kast boven het aanrecht dicht is , is dat mooi vlak om dan waterpas te zetten.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Ik heb het gewoon in het midden op het dashboard liggen. Prima af te lezen. Bus uit 1992. Weet niet of jongere bussen een anders gevormd dashboard hebben.
Herman744
Herman744
-
Wij gebruiken al enige jaren geen waterpas meer in onze California. In de lengteas de schuifdeur als waterpas en dwars de la van het keukenblok. Werkt al jaren naar volle tevredenheid.
- Multivan Generation
- Contacteer:
That's the spiritjan2009 schreef: als ik daarop moet focussen zit ik een kwartier na aankomst nog niet aan het bier
![]()

Opstaande stukje van de binnen hemelafdekkingsplaat is goed zichtbaar vanachter het stuur.
Wellicht een idee?
Gebruik mijn timmermansoog

Wij doen het op gevoel en met de schuifdeur. We slapen bijna altijd boven en zorgen ervoor dat, als de grond niet vlak is, de voorkant niet omlaag gaat. Dat slaapt slecht hebben we gemerkt.
Groeten, Bert
No pun intendedThat's the spirit

Dank voor de vele reakties. Omdat ik een Multivan heb gaan de tips over de kastjes voor mij niet op.
Het dashboard heeft nergens een level plat stukje, tenminste, ik heb het nog niet kunnen ontdekken. Hetzelfde gekdt volgens mij voor het hemeltje (Westfalia hefdak uitvoering)
Normaal vertrouwde ik ook op mijn timmermansoog (en gevoel) maar ik merkte deze vakantie dat die mij nu ineens te vaak in de steek lieten (leeftijd?).
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
- Mickel Moen
- Contacteer:
iWoMoSet
Op camperforum.nl kwam ik een app voor de iPod-touch (iPhone, iPad) tegen, die toch wel erg handig is.
iWoMoSet https://itunes.apple.com/nl/app/iwomose ... 10388?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Je voert de wielbasis en de spoorbreedte in.
Daarna kalibreren op een ondergrond (straat) die waterpas is.
Met het kalibreren, kun je dus als het vlak in de bus waarop je kalibreert niet helemaal waterpas is, dit verschil opheffen.
Kies voor de kalibratie wel een mooie vlakke plek, bijvoorbeeld de tafel of keukentje en leg de telefoon of tablet altijd in de positie van de kalibratie.
Heb je geen tafel of keukentje, dan kan de vloer ook.
Hierna kun je op ongelijk terrein zien, hoeveel cm er onder de wielen moet om je bus waterpas te krijgen.

Meestal stellen we op zicht en gevoel. Soms is de ondergrond echter zo ongelijk of vals (plat), dat ik voor deze app kies.
http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/ipod-touch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Op camperforum.nl kwam ik een app voor de iPod-touch (iPhone, iPad) tegen, die toch wel erg handig is.
iWoMoSet https://itunes.apple.com/nl/app/iwomose ... 10388?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Je voert de wielbasis en de spoorbreedte in.
Daarna kalibreren op een ondergrond (straat) die waterpas is.
Met het kalibreren, kun je dus als het vlak in de bus waarop je kalibreert niet helemaal waterpas is, dit verschil opheffen.
Kies voor de kalibratie wel een mooie vlakke plek, bijvoorbeeld de tafel of keukentje en leg de telefoon of tablet altijd in de positie van de kalibratie.
Heb je geen tafel of keukentje, dan kan de vloer ook.
Hierna kun je op ongelijk terrein zien, hoeveel cm er onder de wielen moet om je bus waterpas te krijgen.

Meestal stellen we op zicht en gevoel. Soms is de ondergrond echter zo ongelijk of vals (plat), dat ik voor deze app kies.
http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/ipod-touch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Space Piraat
- Contacteer:
Zet je bus waterpas (met een grote waterpas ).
pak je kampeer waterpas leg het op een plek waar jij fijn vind en vul het uit met hard schuim (isolatie of verpakking mat.)
tot dat ook waterpas is , klaar .

pak je kampeer waterpas leg het op een plek waar jij fijn vind en vul het uit met hard schuim (isolatie of verpakking mat.)
tot dat ook waterpas is , klaar .

- Multivan Generation
- Contacteer:
Dus hier zou het niet kunnen?

Je hebt kleine waterpasjes van Sola, kleurtje rood..

Peter,Multivan Generation schreef:Dus hier zou het niet kunnen?
Waar is jouw display ??
Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
- Multivan Generation
- Contacteer:
@ Fred --> PB
Op de bestuurders deur bekleding boven op tegen het raam heb je een plat stukje,en goed zichtbaar!
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk