Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

deuren springen zomaar op slot

vragen over de T4
Plaats reactie
Dirkje
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mar 2007, 09:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

deuren springen zomaar op slot

Bericht door Dirkje »

De laatste dagen stel ik vast dat de deuren tijdens het rijden zomaar vanzelf op slot springen. Nu is dat niet zo erg ware het niet
dat ik gisteravond toen ik laat thuiskwam, de t4 op de oprit stationair liet draaien terwijl ik het hek openmaakte, en toen ik terug
aan de auto kwam deze vast was. Daar stond ik dan mooi in het donker, naast mijn draaiende auto waar ik niet meer in kon en waar ook mijn huissleutels inlagen...Gelukkig stak mijn gsm in mijn broekzak( en lag die niet in de auto !) Zodat mijn vriendin
met haar huissleutel kon komen en ik tenslotte met de reservesleutel de auto terug kon openmaken.
Wat een gedoe ! Stel je voor dat je dit ergens op reis meemaakt...
Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit oplos ? Blijkbaar gebeurt dit enkel bij draaiende motor.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: deuren springen zomaar op slot

Bericht door sgsdebruijn »

Zoekfunctie gaat vast wat hints opleveren
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Dirkje
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mar 2007, 09:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: deuren springen zomaar op slot

Bericht door Dirkje »

denk dat het "het bewuste" veertje in het slot is.
Het is alleszins de rechtervoordeur. De ontgrendelknop gaat daar wel heel gemakkelijk naar beneden.
Als je daar een goeie tik tegen de deur geeft, springt alles vast.
Dus zal ik het slot er moeten uithalen vrees ik.
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: deuren springen zomaar op slot

Bericht door erik988 »

Dirkje schreef:denk dat het "het bewuste" veertje in het slot is.
Het is alleszins de rechtervoordeur. De ontgrendelknop gaat daar wel heel gemakkelijk naar beneden.
Als je daar een goeie tik tegen de deur geeft, springt alles vast.
Dus zal ik het slot er moeten uithalen vrees ik.
Ik voel met je mee. Ik heb het zelfde probleem gehad, alleen stond ik 200 km van huis... Bij mij was inderdaad het veertje kapot van één van de sloten. Uiteindelijk heb ik het complete slot vervangen, maar er schijnen ook losse veertjes te koop te zijn.... Succes met de reparatie!
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: deuren springen zomaar op slot

Bericht door vw_camper »

viewtopic.php?f=2&t=46330&p=330797#p330797" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33914
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: deuren springen zomaar op slot

Bericht door Multivan Generation »

Dirkje schreef:denk dat het "het bewuste" veertje in het slot is.
Het is alleszins de rechtervoordeur. De ontgrendelknop gaat daar wel heel gemakkelijk naar beneden.
Als je daar een goeie tik tegen de deur geeft, springt alles vast.
Dus zal ik het slot er moeten uithalen vrees ik.
Ik woon niet zo heel ver weg en kan het, als het het veertje betreft wel voor je oplossen.
Ik heb er hier een paar liggen.

Stuur maar een PB als je langs wilt komen.

Groeten Peter
Dirkje
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mar 2007, 09:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: deuren springen zomaar op slot

Bericht door Dirkje »

Hey,
iedereen bedankt voor jullie reacties, vooral ook Peter die me spontaan nieuwe veertjes aanbood.
Ik heb vandaag een halve dag "geknutseld" aan mijn bus en het probleem is van de baan.
Binnenbekleding van de deur gehaald, slot eruitgehaald (wat ook nog niet zo simpel was evenals het terug op zijn
plaats zetten, omdat dat rubber van de venster de boel tegenhoudt). En inderdaad het was het veertje dat gebroken was.
Heb zelf een veertje geplooid volgens ongeveer dezelfde vorm en afmetigen en het op zijn plaats gezet. Dat was een heel gepruts
waarvan ik dacht dat het nooit ging lukken, maar toch, opeens zat het op zijn plaats en het leek ook nog te werken ! Alleen was ik nog niet zeker als alles terug gemonteerd zou zijn of dat ook nog wel het geval zou zijn. Na flink wat gefoefel om slot en aanhangsels terug op zijn plaats te krijgen in de deur, even getest en ja hoor alles werkt. Er is opnieuw weerstand om het deurpinnetje naar beneden te duwen en de cv krijgt het ook vast en los. Hoera ! Alles weer definitief gemonteerd en we kunnen
weer verder zonder enige kosten en met een tevreden gevoel van : dit heb ik alweer zelf opgelost.
Plaats reactie