Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Syncro vacuumslangetjes 'afgetopt'

vragen over de T4
Plaats reactie
Suus
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2014, 17:14

Syncro vacuumslangetjes 'afgetopt'

Bericht door Suus »

Hoi!

Denk eraan de 4wd van onze T4 syncro te (laten) herstellen. Alles lijkt erop en eraan te zitten, voor zover ik als leek en rasoptimist :jumpklap kan beoordelen, zie ook de foto's. Ding is dat de vacuumslangetjes zijn afgetopt. Heb bij de garage waar hij in onderhoud is geweest gevraagd om reden, nog geen antwoord. Kan iemand vertellen wat er mis zou kunnen zijn? En klopt het dat alles er onder lijkt te zitten? Kennen jullie een syncro expert bij wie ik het na kan laten kijken?

Veel vragen.... Hopelijk kunnen jullie helpen. Thanks alvast!

Groetjes Suus :zwaai
image.jpg
image.jpg (18.93 KiB) 596 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (26.99 KiB) 596 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (31.89 KiB) 596 keer bekeken
epronk
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2014, 00:37

Re: Syncro vacuumslangetjes 'afgetopt'

Bericht door epronk »

diff lock.jpg
diff lock.jpg (65.21 KiB) 495 keer bekeken
Hallo Suus, sinds begin dit jaar rij ik ook in een T4 syncro. De vacuumslangetjes zouden wel eens van een sper (differentieel lock of diff lock) kunnen zijn. Dat is een systeem dat het differentieel van de achteras blokkeert. Gevolg een starre as voor in de blub of in het zand. Deze difflock zit ook in mijn auto en werkt op vacuum. Mijn diff lock deed er wat lang over om uit te schakelen, en dat lag uiteindelijk aan oude rubbertjes aan het uiteinde van de slangetjes. Wanneer je deze schakelaar in je bus hebt zitten, dan is hij uitgerust met een diff lock. Groet, Erik
T4 2.4D syncro camper 1995
Plaats reactie