ik hoorde laatst iemand praten over een zogenaamde 6e versnelling op een t4.
Het is geen 6e versnelling natuurlijk, maar een 5e versnelling met een ratio van een 6e, zodat de motor wat minder toeren maakt op de snelweg en zo minder verbruikt.
Heeft iemand hier meer info over?
b.v.d.
2 liter bensine...
not looking good...
scheelt dat het vooral om lege ritten gaat waarvoor ik het wil gebruiken, beladen (en eventueel met aanhanger) rijd ik toch niet harder dan 100, kost me veel teveel brandstof anders
Vermeulen schreef:2 liter bensine...
not looking good...
scheelt dat het vooral om lege ritten gaat waarvoor ik het wil gebruiken, beladen (en eventueel met aanhanger) rijd ik toch niet harder dan 100, kost me veel teveel brandstof anders
Die heeft te weinig vermogen om een extra versnelling (of een langere verhouding) te kunnen trekken hoor . Je mist dan vooral het koppel ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Dit gaat averechts werken!
Je motor zou bij een lager toerental meer koppel moeten gaan leveren ( wat deze niet gaat doen).
Hierdoor kan het zelfs gebeuren dat er meer brandstof gebruikt gaat worden.
Bij een diesel ( gechipt) is dit een heel ander verhaal.
Ik zou er niet aan beginnen want het is ook niet zomaar ff een klusje
ik hoorde laatst iemand praten over een zogenaamde 6e versnelling op een t4.
Het is geen 6e versnelling natuurlijk,
Er zijn wel degelijk upgrade kits te koop om een 6de versnelling tegen de bak aan te schroeven,
en met wat modificatie toe te passen.
Zoek op het forum eens op eurotuning..