Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

4motion / sper kapot

vragen over de T5
Plaats reactie
arborist
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015, 14:07
Locatie: Groningen
Contacteer:

4motion / sper kapot

Bericht door arborist »

Van de week mijn versnipperaar (+/- 1500 kg) achteruit een grasveld opgereden bij een klant, met de gedachte dat mn 4motion met sper hem er wel weer makkelijk uit trok. Niet dus. Alleen de voorwielen begonnen met graven en de achterwielen deden helemaal maar dan ook helemaal niks. De sper kwam er ook niet op. Flink balen natuurlijk. Uiteindelijk heeft m'n collega mij er uitgetrokken met zijn landrover.. Heeft iemand ervaring met een niet werkende 4motion? hij zou permanent 4x4 aangedreven moeten zijn.. Ben benieuwd hoeveel dit grapje ongeveer gaat kosten. Kan niet echt prijzen vinden wat een haldex koppeling ongeveer kost mocht deze kapot zijn..
http://www.denheld.org - bosbouw - boomverzorging - kappen - snoeien - aanplant - bomen kappen zonder grappen - T5 2.5 TDI 4Motion
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: 4motion / sper kapot

Bericht door bvddobb »

Dat is mooi balen! Dat zijn wij nog nooit tegengekomen, dat één as volledig slipt en dan de andere as niet in het werk komt. We kunnen je dus niet helpen met een idee, maar zijn wel heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Veel sterkte ermee, vast!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 4motion / sper kapot

Bericht door Multivan Generation »

Is het geen kwestie van een defecte zekering?
sjaakOP
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jul 2015, 20:58

Re: 4motion / sper kapot

Bericht door sjaakOP »

klinkt als de haldex-pomp die kapot is, dit komt vaker voor bij vw 4-motion systemen.
Dan is het resultaat dat je alleen voorwielaandrijving hebt!
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4459
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: 4motion / sper kapot

Bericht door Henk-1 »

Heb dit gevonden op Youtube gaat over de Golf 4 motion.
De techniek zal wel (denk ik ) gelijk zijn.
Misschien heb je er wat aan .

Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
arborist
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015, 14:07
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 4motion / sper kapot

Bericht door arborist »

Ivm drukte had ik gisteren pas tijd om hem uit te laten lezen en na te laten kijken, wat bleek nou een kabeltje kapot en een zekering kapot. Rijdt weer super!
http://www.denheld.org - bosbouw - boomverzorging - kappen - snoeien - aanplant - bomen kappen zonder grappen - T5 2.5 TDI 4Motion
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: 4motion / sper kapot

Bericht door heemskerk »

arborist schreef:Ivm drukte had ik gisteren pas tijd om hem uit te laten lezen en na te laten kijken, wat bleek nou een kabeltje kapot en een zekering kapot. Rijdt weer super!

Zo! da's een mazzeltje! Had Peter het dus bij het goede eind!
Gebruikersavatar
zonweringen
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 nov 2013, 10:28

Re: 4motion / sper kapot

Bericht door zonweringen »

De mazzel van Arborist heb ik helaas (gedeeltelijk) niet, tijdens de vakantie ontdekt dat het differentieel bij de achteras aan het “zweten” was. Bij de APK keuring en het vervangen van de remvloeistof laten controleren door de dealer, helaas een schade postje van 4500 Euro, compleet leeg gelopen en oververhit; “ergens was een pakking gaan lekken”. Een mazzeltje is dat het gedekt wordt door de aanvullende garantie (gedaan na problemen met de EGR in combinatie hoog olie verbruik). Eigenlijk mag dit toch niet gebeuren voor een Multivan 4-motion van 3 en een half jaar oud en maar 70K kilometer op de teller.
Bijlagen
20150829_162800.jpg
20150829_162644.jpg
20150829_162604.jpg
Plaats reactie