Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roetfilter

vragen over de T5
Plaats reactie
Fr@nky
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2007, 21:16

roetfilter

Bericht door Fr@nky »

nadat er een roetfilter is gemonteerd, valt het mij op dat dat mijn T5 beduidend stiller is geworden, 130pk aut. ben benieuwd of er zelfde ervaringen zijn. klusje is binnen 1 uur uitgevoerd, dus je kan er op wachten.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

12 juli wordt hij ingebouwd, ben benieuwd of hij minder stinkt na het starten

Groet EricP
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Ik zit al twee weken te wachten op inbouw. Mijn afspraak is verschoven omdat de roetfilters wegens grote vraag een lange levertijd hebben, volgens de dealer.......
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

roetfilter

Bericht door william 108 (T5) »

Bij mij is afgelopen dinsdag ingebouwd. Motorgeluid wel wat veranderd, niet stiller. Het zwarte pluimpje bij iets fanatieker gasgeven is mooi verdwenen.
Bij mijn dealer is niet gesproken over wachttijden. Een collega van mij heeft een touran. Is ook binnen een week aan de beurt.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
willem1t5
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:41

roetfilter

Bericht door willem1t5 »

ok ik kan verlopig niet terecht een ware run op die filters, waar ik benieuwt naar ben hoe snel het filter dicht gaat zitten. en dan moeten wij de centjes weer uit onze zak trekken ik heb me bedenkingen er over , maar goed je weet niet wat de overheid straks weer in ze kop krijgt. dus laat ik hem er ook maar onder zetten.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: roetfilter

Bericht door vaniac »

willem1t5 schreef:ok ik kan verlopig niet terecht een ware run op die filters, waar ik benieuwt naar ben hoe snel het filter dicht gaat zitten. en dan moeten wij de centjes weer uit onze zak trekken ik heb me bedenkingen er over , maar goed je weet niet wat de overheid straks weer in ze kop krijgt. dus laat ik hem er ook maar onder zetten.
Bij regelmatig autoweggebruik regenereert het filter vanzelf, met andere woorden, het wordt weer schoongebrand
Plaats reactie