ALS JE EEN BUSJE UIT DUITSLAND INVOERD bvb een t4 multivan alstar.
en die kost daar rond de 6500 euro bouw jaar 96
wat betaal je dan aan bpm,,gaat het over de nieuwe prijs of de rest waarde van de bus?
en wat doet zo,n busje hier aan wegenbelasting?? ik denk zelf voledig geel kenteken toch.
ps WEL MOOI ZO,N MULTIVAN
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VRAAGJE OVER INVOER BUSJE
- appie310-winschoten
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 16 jun 2007, 22:25
- Locatie: WINSCHOTEN
- Dehler_Bert
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 00:03
- Locatie: Delft
Appie,
Ik heb al 4 campers uit DLD ingevoerd, maar echt exact is het alleen maar bij de invoer te bepalen. Voordeel van een camper is dat de inrichting niet BPM plichtig is, dus ik probeer de douane beambte altijd te overtuigen dat mijn camper gebaseerd is op het kaalste busje uit de catalogus! Bij een multivan wordt dat wat moeilijker.
Bus uit '96 is > 10 jaar oud, dus betaal je nog 10% van de oorspronkelijke BPM. De hoogte van de BPM is 42,5 % !!! van de netto catalogusprijs (kale prijs) voor een nieuwe auto + voor diesel een vaste toeslag van 600 EUR (of zoiets). Je mág ook de BPM berekenen op basis van de getaxeerde waarde .(wel officieel taxatierapport overleggen, maar meestal is de lijstprijs beter)
Concreet: reken op zo'n 800 EUR voor een bus uit '96. (kan altijd nog meevallen als het goedkoper is)
Heb ook wel eens voor nieuwere bus 2500 EUR betaald - fijn voor de staatskas,
Succes, Bert
Ik heb al 4 campers uit DLD ingevoerd, maar echt exact is het alleen maar bij de invoer te bepalen. Voordeel van een camper is dat de inrichting niet BPM plichtig is, dus ik probeer de douane beambte altijd te overtuigen dat mijn camper gebaseerd is op het kaalste busje uit de catalogus! Bij een multivan wordt dat wat moeilijker.
Bus uit '96 is > 10 jaar oud, dus betaal je nog 10% van de oorspronkelijke BPM. De hoogte van de BPM is 42,5 % !!! van de netto catalogusprijs (kale prijs) voor een nieuwe auto + voor diesel een vaste toeslag van 600 EUR (of zoiets). Je mág ook de BPM berekenen op basis van de getaxeerde waarde .(wel officieel taxatierapport overleggen, maar meestal is de lijstprijs beter)
Concreet: reken op zo'n 800 EUR voor een bus uit '96. (kan altijd nog meevallen als het goedkoper is)
Heb ook wel eens voor nieuwere bus 2500 EUR betaald - fijn voor de staatskas,
Succes, Bert
Is niet nieuw verkocht in NL dus geen BPM te berekenen!
Is een opruiende titel, maar het is waar
Ik heb bij invoer van mijn MV Topstar BPM betaald over de DUITSE nieuwprijs. De originele aankoopnota had ik erbij... In de administratie van de Belastingdienst was geen info te vinden over prijzen (voor "gele" MV's T4) zowel nieuw als gebruikt.
Als je kopie wilt moet je even mailen dan regel ik het voor je. Formeel, maar dan moet je even volhouden. Mogen ze geen BPM berkeken op een buitenlandse nieuwprijs. Maar dat is bij mij wel gebeurd (wou snel rijden en was gezeur zat).
Voor een MV van 7 jr oud heb ik toen iets van €1400 betaald.
Zie mijn bijdrage bij Tips&trucs
meel casba=tip.nl

Als je kopie wilt moet je even mailen dan regel ik het voor je. Formeel, maar dan moet je even volhouden. Mogen ze geen BPM berkeken op een buitenlandse nieuwprijs. Maar dat is bij mij wel gebeurd (wou snel rijden en was gezeur zat).
Voor een MV van 7 jr oud heb ik toen iets van €1400 betaald.
Zie mijn bijdrage bij Tips&trucs
meel casba=tip.nl
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: VRAAGJE OVER INVOER BUSJE
appie310-winschoten schreef:ALS JE EEN BUSJE UIT DUITSLAND INVOERD bvb een t4 multivan alstar.
en die kost daar rond de 6500 euro bouw jaar 96
wat betaal je dan aan bpm,,gaat het over de nieuwe prijs of de rest waarde van de bus?
en wat doet zo,n busje hier aan wegenbelasting?? ik denk zelf voledig geel kenteken toch.
ps WEL MOOI ZO,N MULTIVAN
Ik heb 2 jaar terug betaald op een 1997 bus, 1750 euro BPM.
En betaal nu 125 euro wegenbelasting per maand volledig geel kenteken.
En heb er nog geen moment spijt van gehad.
Groeten Berrie
BPM?wegenbelasting
Hoi, heb vorig jaar een T4 syncro dehlercamper ingevoerd. Douane keek niet naar de bus om dus syncro en assecoires zoals abs, airco etc. niet meegeteld. Bus was van 93 en moest 700 euro betalen. Rijdt nu wel met camperkenteken. Wegenbelasting incl. verzekering WA Casco 36 euro per maand. GR. Jurrie
- appie310-winschoten
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 16 jun 2007, 22:25
- Locatie: WINSCHOTEN
bedankt
allen dank voor uw andwoorden.
ik ben er over uit,,,wij sparen verder en kopen ook een multivan uit duitsland.ik heb ook nog info gedaan via pon nieuw prijs in 97 van een multivan was wel effe 83000 gulden.al in btw en bpm nl katalogus.
douwane vertelde mij dat de bpm dan iets meer dan 1000 euro is.
na mij rekenen komt mij dan een super de luxe multivan op ongeveer 8 duizend euro als ik een 97 koop(er staan veel op autoscout.de voor deze prijs)
koop morgen wel eerst een oud busje ook een 9 sitter geel kenteken.
heb ik ook het t4 gevoel terug.
mvg appie white pearl 310 oet winschoten
ik ben er over uit,,,wij sparen verder en kopen ook een multivan uit duitsland.ik heb ook nog info gedaan via pon nieuw prijs in 97 van een multivan was wel effe 83000 gulden.al in btw en bpm nl katalogus.
douwane vertelde mij dat de bpm dan iets meer dan 1000 euro is.
na mij rekenen komt mij dan een super de luxe multivan op ongeveer 8 duizend euro als ik een 97 koop(er staan veel op autoscout.de voor deze prijs)
koop morgen wel eerst een oud busje ook een 9 sitter geel kenteken.
heb ik ook het t4 gevoel terug.
mvg appie white pearl 310 oet winschoten