Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 westfalia spiritus brander ombouwen naar gas

vragen over de T4
Plaats reactie
jpgvisser
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jan 2016, 16:31

t4 westfalia spiritus brander ombouwen naar gas

Bericht door jpgvisser »

Dag,

nieuw op dit forum en al het eea gelezen. Ik ben al een tijdje opzoek naar een t4 met of een hefdak of vast hoogdak. Beide modellen heb voors en tegens. Hangt er dus vanaf welke we het eerst tegen gaan komen.

Maar......
Vaak zit in deze campers nog een kooktoestel op spiritus. Nu is het niet zo dat we haast hebben met koken maar op gas is wel wenselijk. Zeker in de ochtend geen zin om een half uur op een bakkie koffie te wachten.

Op internet vind ik wel veel topics hierover maar vaak met verlopen linken of wel de vraag maar geen oplossing.

Heeft iemand hier ervaring met het ombouwen van spiritus naar gas?

Alvast dank.

Groet Jeroen

ps als we eenmaal een t4 hebben zal ik hem posten.
Noorfalia
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 dec 2015, 10:00
Locatie: oost-Veluwe

Re: t4 westfalia spiritus brander ombouwen naar gas

Bericht door Noorfalia »

Ik heb net een busje met spiritusbranders. Ik had ook liever gas gehad, maar dit busje had weer andere voordelen. We gaan het toch eerst maar eens op spiritus proberen.
We nemen wel een elektrisch waterkokertje mee. Dan heb je altijd snel warm water voor de koffie; als je aan de walstroom hangt tenminste.
Een andere California die we bekeken hebben was omgebouwd naar gas; de gasregelknoppen zaten op de plek waar bij een spiritusbrander ook de knoppen zitten en de gastank stond achter de achterbank. Geen idee of daar nog setjes voor te koop zijn of niet.
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Plaats reactie