Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Effe voorstellen (en meteen 'n vraag)

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Grover
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2016, 19:56

Effe voorstellen (en meteen 'n vraag)

Bericht door Grover »

Hallo Weetjewellers, bij deze stel ik me graag even voor als nieuw forumlid. Na twee 1.9 TD's (en een korte affaire met een Scudo - ik heb ook géén idee waarom) staat er nu een kanariegele T4 2.5 TDI uit 2000 voor de deur. Deurtjes achter, bijrijdersbankje voor, en verder zonder enige poespas als elektrische ramen of airco.

Ik ben reuze blij met de TDI (die extra pk's maken écht een hoop verschil), maar de bus heeft wel een kleine tegenvaller in de vorm van een versleten bak. Vandaar dat ik de vrijheid neem om tegelijk maar een lijntje uit te gooien: heeft iemand toevallig nog een DUJ-bak in de schuur liggen? Reacties worden enorm op prijs gesteld!

Groet,

Martijn
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Effe voorstellen (en meteen 'n vraag)

Bericht door LAYCA »

Hoi Martijn
Welkom op dit forum

Versnellingsbak versleten ?
Wat werkt er niet goed aan?
Hoeveel KM heeft de bus gelopen
Misschien wel iets mis mee maar misschien is dit wel te herstellen.


Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Grover
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2016, 19:56

Re: Effe voorstellen (en meteen 'n vraag)

Bericht door Grover »

Ha Wim,

Dank je wel! Bus heeft 3 ton gelopen, maar een hoop zware kilometers - de vorige eigenaar reed veel met een autoambulance. Had ik even over het hoofd gezien bij de aankoop. :-( Hoe dan ook, de 5e versnelling ligt eruit, en 3 en 4 gieren behoorlijk. Volgens mij zit er weinig anders op dan vervangen of reviseren. Het blok loopt nog prima, en verder is de bus ook in goeie staat, dus ik vind 't wel de moeite waard. Maar tips zijn uiteraard heel erg welkom!
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Effe voorstellen (en meteen 'n vraag)

Bericht door Snautzer »

Auto ambulance zeg je, hmm dat zijn nu ook weer niet enorme gewichten en ik denk vaak langere afstanden mee gereden? Hoewel het natuurlijk een bak kan zijn zou ik eerder drukgroep 2massa vliegwiel eens na kijken.
Plaats reactie