Goedemorgen,
In mn voorstel topic had ik de vraag ook al gesteld, maar het lijkt me meer gepast om hem hier even neer te zetten.
We hebben dus een T5 2.5 Automaat gekocht uit 2006.
In vergelijk met onze voorige auto, een Audi A4 Quattro Tiptronic vind ik de T5 relatief traag en wat aarzelend schakelen, nu heb hier op het forum een stuk gelezen over de bak in "Sportstand" te zetten waardoor hij zn schakelmomenten verkort en wat responsiever word.
De info die ik erover vindt is deze http://www.gerritspeek.nl/vag-com_02-07.html Is er iemand met VAGCOM die kan bevestigen dat dit dezelfde setting is die voor de T5 van toepassing is?
Groet,
Patrick
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VAGCOM Vraag mbt Autom. versnellingsbak
Re: VAGCOM Vraag mbt Autom. versnellingsbak
Dat doe je met de pook.
In stand S zetten.
In stand S zetten.
Hoi, ik bedoel niet de pook in s-stand te zetten, dan schakelt ie ook later ik bedoel enkel verkorting van het schakelmoment zoals in de vcds link van Gerritspeek beschreven.
Zodra ik het betreffende topic weer gevonden heb zal ik het hier posten.
Zodra ik het betreffende topic weer gevonden heb zal ik het hier posten.
Ik bedoel post 9 van Richie in dit topic viewtopic.php?t=1180
Maar zie nu net dat het daar een t4 betreft. My bad. Ik meende dat die schakelmomentverkorting (scrabbelwoord) ook voor een t5 aan te zetten was.
Maar zie nu net dat het daar een t4 betreft. My bad. Ik meende dat die schakelmomentverkorting (scrabbelwoord) ook voor een t5 aan te zetten was.