Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2 de rij stoel conversie naar Alfa 156 leer

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Snautzer

2 de rij stoel conversie naar Alfa 156 leer

Bericht door Snautzer »

Omdat ik A: nog een vw stoel in de opslag had en B: nog een bijrijders stoel over heb van een 156 in zwart, dacht ik kom...

De VW stoel zit wordt zit met het bekende bolkop systeem aan de auto vast en is met een hendel weer los te maken. Het verwijderen van de bekleding is eenvoudig door de haakjes onder de stoel met een tang los te halen. Daarna verwijder je de plastic beschermkappen van de knik gewricht, Dan haal je met een inbus sleutel de bouten in het gewricht los en verwijder je die. Deze zitten lekker vast maar een paar voorzichtige tikken van de hamer op de inbus sleutel hoor je klik en kan je ze er gemakkelijk uit draaien. De rug leuning valt nu los en is nu weg te tillen. De stof kan je van de zetel verwijderen en ook het schuimrubber valt nu uit het frame.
Van de Alfa stoel zaag je nu de punt af. Ik heb deze keer schilders tape gebruikt om de orginele bevestiging gate op te lijnen op het buizen frame (neem wel rustig de tijd om de boorgaten uit te lijnen en zet de rails van de alfa stoel op gelijke lengte vast met een strip of duct tape ) . M8 bouten op alle 4 de posities aandraaien ....Et Voila... Uurtje werk.

Nog even dit, in vergelijking met de VW stoel die alleen vast aan het knik gewricht en aan wat stofhaakjes is denk ik kwa veiligheid voor wat betreft bevestiging constuctie.

Uiteraard is het zit comfort een stuk beter. De stoel kan nu naar voor en achter op de rail voor de mensen met lange benen of mensen die graag zelf hun zit positie bepalenl wel erg lekker. Ook is de lende steun gedurende lange afstanden plezierig. Nadeel is dat omdat het de Alfa passagiers stoel is geen leuning meer hebt
stoel_01a.jpg
stoel_02a.jpg
stoel_03a.jpg
stoel_04a.jpg
stoel_05a.jpg
stoel_06a.jpg
Plaats reactie