Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen :)

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Reiziger
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2016, 16:13

Even voorstellen :)

Bericht door Reiziger »

Hallo allemaal,

Na ongeveer een jaar (internet-)speuren en een recente proefrit met een T4 besloten om lid te worden van dit mooie forum (dat ik natuurlijk al langer lees :) ).

Jullie begrijpen: het virus heeft ook bij mij toegeslagen. Het reisvirus heb ik al heel lang, maar daar is de wens om een VW buscamper te bezitten inmiddels bijgekomen.

Ik heb nog nooit een VW camper gehad en weet ook weinig van autotechniek. Vandaar dat ik de raad die hier vaak op het forum wordt gegeven opvolg: ik wil niet over één nacht ijs gaan.

Op dit moment zou dit mijn wens zijn: een T4 van 1999 of nieuwer, 2.5 TDI, hefdak, met 200-250k op de klok.

Eerst huren; dan wellicht dit najaar of deze winter kopen.

Hopelijk willen jullie mij helpen bij mijn zoektocht. :)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4878
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen :)

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum. In dit draadje staat ook een zoektocht beschreven naar een soortgelijke camper. Wellicht de moeite waard om eens door te lezen:
viewtopic.php?f=23&t=53104#p380558
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Reiziger
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2016, 16:13

Re: Even voorstellen :)

Bericht door Reiziger »

Dank voor je welkom, Hanz.

Ik had vanochtend inderdaad precies die draad gelezen en liet me verder inspireren door de goede afloop :)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4878
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen :)

Bericht door Hanz »

Reiziger schreef:Dank voor je welkom, Hanz.

Ik had vanochtend inderdaad precies die draad gelezen en liet me verder inspireren door de goede afloop :)
Wat de afloop betreft, zo'n fraaie California Beach zul je niet gauw tegenkomen maar een goede T4 Cali van 1999 of nieuwer is zeker wel te vinden als je jezelf de tijd gunt. Een Cali volgens jouw wensen heeft wel een prijs, ik hoop dat je daar ook al naar gekeken hebt anders kon je zoektocht nog wel eens op een teleurstelling uitlopen. En het is nu niet het beste seizoen om iets te kopen, met de vakanties voor de deur stijgen de prijzen altijd een beetje.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Reiziger
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2016, 16:13

Re: Even voorstellen :)

Bericht door Reiziger »

Vooralsnog hou ik rekening met een bedrag van 18-24k voor een bus met de specificaties die ik hierboven noemde. De leeftijd omdat het roestprobleem dan minder is, en de motor omdat die zo lang mee kan gaan. Klopt die redenering?

Ik vond deze bus bijv op mp:

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... e=lr&pos=4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4878
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen :)

Bericht door Hanz »

Dat is inderdaad een realistische indicatie voor het budget dat je nodig zult hebben.
Het is wel aan te raden om je vraag nog eens te stellen in het T4 camper forum, dan krijg je ongetwijfeld meer reacties.

De California uit de advertentie heeft niet het tentdoek dat bij dit bouwjaar en type hoort, dat is wel een twijfel/vraagpuntje. Op deze site vind je alle informatie over de diverse uitvoeringen en kun je makkelijk checken in hoeverre een aangeboden camper origineel is: http://www.westfaliat4.info/html/vw_wes ... er_mo.html

En ook altijd even het kenteken checken op www.rdw.nl dat levert ook nog wel eens interessante informatie op over de historie van eigenaren.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Reiziger
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2016, 16:13

Re: Even voorstellen :)

Bericht door Reiziger »

Dank voor de tips!
Plaats reactie