Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remmen en koppeling

vragen over de T5
Plaats reactie
Rollin-Vilda
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:43
Locatie: Herne, België
Contacteer:

remmen en koppeling

Bericht door Rollin-Vilda »

Heren,

ik vertrek binnen een week voor een maand naar Estland. Ik check alles nog eens en blijkt dat mijn remolie moet vervangen worden (bus is 2 jaar en 5 maanden). De garage heeft geen tijd om dit te doen. Is dit erg belangrijk om dit toch nog te doen (maw zoek ik een andere garage) of kan het wachten tot augustus. Bus heeft 110.000 km, ik verwacht er de komende maand 6000 te doen.

Nog een bijkomend vraagje, hij is de laatste dagen in eerste bij het optrekken nogal schokkerig, alsof de koppeling niet goed pakt. Versleten koppeling of slechte techniek van mij?

Alvast erg bedankt !

Rollin
willem1t5
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:41

remmen en koppeling

Bericht door willem1t5 »

hallo, de remolie kan er nog wel even in blijven , en wat bedreft de koppeling dat schokken doet hij waarschijnlijk alleen als de motor koud is en in de eerste versnelling. daar hebben meerderen t5 last van een bekend probleem je kan de klacht neerleggen bij de dealer maar eerlijk gezegt denk ik dat ze er niets mee doen. je bent ook al buiten je garantie. gewoon op vacantie gaan kan geen kwaad, goede vacantie.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Ik zou de remvloeistof zeker laten vervangen na meer dan 2 jaar. De dealer kan altijd even het watergehalte in de vloeistof meten. Dan weet je zeker of de vloeistof vervangen moet worden. Een vakgarage kan dit ook perfect doen.
Het schokken van de koppeling is al een paar keer besproken op dit forum en ontstaat hoogstwaarschijnlijk door het verglazen van de koppelingsplaat.
Door een paar keer fors op te trekken met slippende koppeling verdwijnt de klacht meestal.
Rollin-Vilda
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:43
Locatie: Herne, België
Contacteer:

Bericht door Rollin-Vilda »

Beste Willem en Vaniac,

Dank je voor de reacties

<Ik zou de remvloeistof zeker laten vervangen na meer dan 2 jaar.

De vakgarage kan geen tijd meer vrijmaken voor die remvloeistof, ik kan dus proberen nog een andere te vinden of het er gewoon op wagen. Ik ging ervan uit dat die vloeistof verwisseld was tijdens het laatste onderhoud.

>Door een paar keer fors op te trekken met slippende koppeling verdwijnt de klacht meestal.

Aha ! Een do-it-yourself truukje. Zo heb ik ze graag. Ik maak er direct werk van, bedankt

Rollin
Plaats reactie