Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 L1-H1
T5 L1-H1
Hallo allemaal,
Ik zou graag een t5 gaan ombouwen naar camper.
Maar wat ik niet kan vinden is het antwoord op mijn vraag.
Mag je iedere t5 ombouwen naar een camper?
Ik doel dan meer op een t5 l1-h1 . De bus die ik heb gezien is van 2011. Heeft verder geen extra ramen.
Mag je hier bijv zelf ramen inmaken etc om ook uiteindelijk aan het kwart tarief te voldoen.
Ik snap dat je ook aan de rest van de eisen moet voldoen.
Maar het gaat me dus om de t5 bus. Welke bus moet je als basis gebruiken?
Ik zou graag een t5 gaan ombouwen naar camper.
Maar wat ik niet kan vinden is het antwoord op mijn vraag.
Mag je iedere t5 ombouwen naar een camper?
Ik doel dan meer op een t5 l1-h1 . De bus die ik heb gezien is van 2011. Heeft verder geen extra ramen.
Mag je hier bijv zelf ramen inmaken etc om ook uiteindelijk aan het kwart tarief te voldoen.
Ik snap dat je ook aan de rest van de eisen moet voldoen.
Maar het gaat me dus om de t5 bus. Welke bus moet je als basis gebruiken?
- Multivan Generation
- Berichten: 34433
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 L1-H1
Zolang je aan de inrichtingseisen voldoet kun je iedere bus als basis gebruiken.
Meestal in april wordt er een zelfbouw meeting gehouden. Op dit moment wordt er een caravan en camperbeurs in Düsseldorf gehouden met een aantal hallen waarbij busjes als basis voor de camper gebruikt worden. Misschien een idee?
Groeten Peter
Meestal in april wordt er een zelfbouw meeting gehouden. Op dit moment wordt er een caravan en camperbeurs in Düsseldorf gehouden met een aantal hallen waarbij busjes als basis voor de camper gebruikt worden. Misschien een idee?
Groeten Peter
Re: T5 L1-H1
Ik zag wel staan dat de minimale lengte 200cm vanaf de voorstoelen moet zijn.
Maar volgens mij zit dat wel goed bij een standaard t5.
Dus in principe kun je dus alle t5 busjes ombouwen tot camper en voordelig rijden voor het kwart tarief, mits je maar aan de eisen van ombouwen voldoet.
Iemand een idee waar zo'n bpm op uit gaat komen? Globaal ?
Als ik uitga van een simpele uitvoering l1 h1 TDI 130 Pk van 2011 ?
Maar volgens mij zit dat wel goed bij een standaard t5.
Dus in principe kun je dus alle t5 busjes ombouwen tot camper en voordelig rijden voor het kwart tarief, mits je maar aan de eisen van ombouwen voldoet.
Iemand een idee waar zo'n bpm op uit gaat komen? Globaal ?
Als ik uitga van een simpele uitvoering l1 h1 TDI 130 Pk van 2011 ?
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 L1-H1
In de modellen van 2011 had je geen 130PK uitvoering , wel een 2.0tdi met 140PK .Raymond-W schreef:Ik zag wel staan dat de minimale lengte 200cm vanaf de voorstoelen moet zijn.
Maar volgens mij zit dat wel goed bij een standaard t5.
Dus in principe kun je dus alle t5 busjes ombouwen tot camper en voordelig rijden voor het kwart tarief, mits je maar aan de eisen van ombouwen voldoet.
Iemand een idee waar zo'n bpm op uit gaat komen? Globaal ?
Als ik uitga van een simpele uitvoering l1 h1 TDI 130 Pk van 2011 ?

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34433
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 L1-H1
Een indicatie van de BPM kun je via de site autotelex.nl vinden, mogelijk wel na betaling.
Vergeet de benaming L1H1, dat is gewoon verkoop praat op websites.
Spreek liever van een korte(=L1) of lange wielbasis(=L2).
Ruimte zit er genoeg in, ook de korte wielbasis voldoet qua lengte.
Veel plezier met uitdokteren, dromen en bouwen
Vergeet de benaming L1H1, dat is gewoon verkoop praat op websites.
Spreek liever van een korte(=L1) of lange wielbasis(=L2).
Ruimte zit er genoeg in, ook de korte wielbasis voldoet qua lengte.
Veel plezier met uitdokteren, dromen en bouwen

Re: T5 L1-H1
Is er trouwens ook een regel qua ramen ?
Als je alleen een hefdak hebt , een voorruit en de 2 zijruiten (bestuurder/bijrijder) voldoet dit ook ?
Als je alleen een hefdak hebt , een voorruit en de 2 zijruiten (bestuurder/bijrijder) voldoet dit ook ?
- Multivan Generation
- Berichten: 34433
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 L1-H1
Ja dat voldoet ook als je ook aan de inrichtingseisen van de Belastingdienst voldoet.
Re: T5 L1-H1
Dat scheelt ook weer. Kan er altijd nog ramen in zetten
- Multivan Generation
- Berichten: 34433
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 L1-H1
Deze linkjes kunnen wel eens nuttig worden:
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... wagen.aspx
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... inrichting
Doe er je voordeel mee.
Groeten Peter
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... wagen.aspx
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... inrichting
Doe er je voordeel mee.
Groeten Peter
Re: T5 L1-H1
Ok bedankt !
Iig niks over ramen.
Ben namelijk door een reorganisatie werkzaam in Amsterdam .
Ben standaard de woensdag vrij en wil dus de maandag en de donderdag gaan overnachten.
Daarom moet de bus ook in het kwart tarief komen.
Dus voor mij geld een minimale ombouw.
Voor de vakantie met mijn vrouw en kids nemen we de caravan mee.
Iig niks over ramen.
Ben namelijk door een reorganisatie werkzaam in Amsterdam .
Ben standaard de woensdag vrij en wil dus de maandag en de donderdag gaan overnachten.
Daarom moet de bus ook in het kwart tarief komen.
Dus voor mij geld een minimale ombouw.
Voor de vakantie met mijn vrouw en kids nemen we de caravan mee.
Re: T5 L1-H1
Wellicht weet iemand dit:
Als je een t5 aanschaft waar alleen een voorstoel en een bank inzit, dus 3 zitplaatsen. Is dit te veranderen naar 4 zitplaatsen.
Dus 2 stoelen voorin, en 2 gordels bij de slaap/bank
Moet je dan een aparte keuring doen of kan dit met de camper keuring mee.
Als je een t5 aanschaft waar alleen een voorstoel en een bank inzit, dus 3 zitplaatsen. Is dit te veranderen naar 4 zitplaatsen.
Dus 2 stoelen voorin, en 2 gordels bij de slaap/bank
Moet je dan een aparte keuring doen of kan dit met de camper keuring mee.
Re: T5 L1-H1
Indien de camper tijdens de keuring voorzien is van een gecertificeerde slaapbank dan wordt dat meegenomen tijdens de keuring. Op kenteken kan dan 4 of 5 personen komen te staan.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: T5 L1-H1
Ok dat is helemaal super
Re: T5 L1-H1
Ik heb veel aan dit boek:
https://www.amazon.de/VW-T5-Bus-Transpo ... 7GTTMMC5ZS
Staan wel geen eisen in waar de T5 aan moet voldoen in Nederland, maar veel bruikbare tips.
https://www.amazon.de/VW-T5-Bus-Transpo ... 7GTTMMC5ZS
Staan wel geen eisen in waar de T5 aan moet voldoen in Nederland, maar veel bruikbare tips.
Re: T5 L1-H1
Vandaag de t5 gekocht
Een t5 gp 2011 dsg 140 Pk
L2 h1
Een t5 gp 2011 dsg 140 Pk
L2 h1