Ik ben ongeveer sinds 1 jaar bezig om een geschikte auto te vinden (ivm krappen budget) eindelijk er een gevonden. Ik heb ondertussen stuk van 10 wagen gezien en 5 er van beetje serieus kandidaat geweest was en het laatste keer zeg ik me zelf nu of nooit. Dus het word 1.9TDI 105pk Dubbel cabine met airco een prachtige wit bus die net onder de 2ton gelopen zijn.
Ik wil mijn ombouw project met jullie delen in deze periode jullie reactie en suggesties zijn hartelijk welkom.

Ik ben van plan deze jaar alsnog bestelbus op kenteken te houden en volgend jaar met dak verhoging en de rest verplichtingen compleet ombouw afronden en camper kenteken zetten. Deze jaar gaan toch maar gebruiken voor vakantie met een aantal simpel aanpassingen.
Ik heb heel veel te zeggen over mijn plannen maar eerst aantal plaatjes toevoegen want een foto zegt meer dan 1000 woorden.

te doen (word nog aangepast):
- Motor / mechanisch in orde kregen (niet dat ie problemen heeft maar door een monteur laten kijken)
-distributieriem / waterpomp set, V-snaar vervangen
-Remmen en waarschijnlijk schijven vervangen
-Vanaf onderkant van de ramen opknappen en laten spuiten
-Bumper mee spuiten en achter bumper vervangen
-en nog wat er op mijn pad komt :)
Korte periode
- Achterkant bekleden en wandplaten maken
- Wanden en vloer isoleren
- Vloer vinly/laminaat leggen
- zij kanten kasten maken (tijdelijk)
- cruise control monteren
- Dubbel DIN (android) radio, camera, sensoren
- Ramen blinderen
- 3/2 persoons- bank met gordels achterin tussen de wielen
- Multivan rails als het mogelijk is?
- Simpel keukentje
- Stoelen vers laten bekleden
- Ramen blinderen
-Weet je wel stikker

Lange periode
- Hefdak of slaaphefdak (zelf bouwen inc. dak zelf?)
- Proberen op kenteken camper met 5 personen te krijgen (zonder een dure R&R bed)
- Elektrische voorzieningen huishoud accu, split charger, zonnen panelen etc.
- op de Achterdeur een extra RVS/ALu kast bouwen vast mee beweegt om wat spullen er in te zetten? andere optie trekhaak met zo doosje(voorbeeld op youtube gezien)
- Leufel zij kant
- Achter tent vanaf achter klep
- Glazen panoroma dak (wel klein stukje)

- Pushbar
- Led Day Light
- Mistlampen
- Spelen met de kleur

-