Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Beste luitjes,
We zijn met onze bus naar een VW dealer gegaan om de remvloeistof te vernieuwen, daarna heeft de Chef-monteur een proef ritje gemaakt, en nu met het remmen zakt het pedaal behoorlijk, als we stil staan en stevig het pedaal in druk ziet hij op tot op de bodem (om de uitdrukking plankgas maar te gebruiken) de Chef-monteur bleef een aardig tijdje weg.
Wat kan er aan de hand zijn, en hoe het te verhelpen, we hebben ook een afspraak remmen en schijven te vervangen, maar heb mijn bedenkingen, heb de T3 die we hadden geheel zelf vijftien jaar zelf onderhouden en alle reparaties zelf gedaan.
Ook een bedenking;
Tijden de remvloeistof verwisselen zegt de Chef-monteur kijk er zal allemaal lucht in, dat was niet het geval de remmen waren altijd hard geen sponzend effect, maak je de ontluchting iets te ver open krijg je het zelfde effect, komt wat lucht tussen het slangetje krijg je ook lucht bellen te zien in de oude vloeistof het de luchtbellen bleven tot het laatst er uit komen.
Dat geeft voor mij een extra bedenkingen.
We zien uit naar jullie reactie
Mhg,
Jakob G
Het bedrijf een VW dealer.
We zijn met onze bus naar een VW dealer gegaan om de remvloeistof te vernieuwen, daarna heeft de Chef-monteur een proef ritje gemaakt, en nu met het remmen zakt het pedaal behoorlijk, als we stil staan en stevig het pedaal in druk ziet hij op tot op de bodem (om de uitdrukking plankgas maar te gebruiken) de Chef-monteur bleef een aardig tijdje weg.
Wat kan er aan de hand zijn, en hoe het te verhelpen, we hebben ook een afspraak remmen en schijven te vervangen, maar heb mijn bedenkingen, heb de T3 die we hadden geheel zelf vijftien jaar zelf onderhouden en alle reparaties zelf gedaan.
Ook een bedenking;
Tijden de remvloeistof verwisselen zegt de Chef-monteur kijk er zal allemaal lucht in, dat was niet het geval de remmen waren altijd hard geen sponzend effect, maak je de ontluchting iets te ver open krijg je het zelfde effect, komt wat lucht tussen het slangetje krijg je ook lucht bellen te zien in de oude vloeistof het de luchtbellen bleven tot het laatst er uit komen.
Dat geeft voor mij een extra bedenkingen.
We zien uit naar jullie reactie
Mhg,
Jakob G
Het bedrijf een VW dealer.
Laatst gewijzigd door Jakob G op 19 jun 2017, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Wel mooi hoor zo'n rollenspel met jezelf als klant versus werknemer bij VW DxxxJakob G schreef: 19 jun 2017, 13:42 Beste luitjes,
..................................................................
..................................................................
..................................................................
Graag jullie kundige mening en advies, bvb onze dank.
Mhg,
Jakob G
VW Dxxx dealer .


Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
We moesten ook nog ergens ander wezen dat was wel heel anders rijden, gaf beslist geen veilig gevoel.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Zal nog lucht in het systeem zitten, dus nog een keer ontluchten 

- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Idd. Lucht of hoofdremcilinder of rembekrachtiger
Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Reservoir bij de hoofdremcilinder wss niet voldoende vol gehouden tijdens het ontluchten en fan blijven de bellen inderdaad komen.
Die monteur lijkt me nog niet capabel
Die monteur lijkt me nog niet capabel

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4498
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Heb je ergens lekkage bij een remcilinder ?
Je auto stationair laten draaien en dan een paar keer flink remmen daarna alles checken.
Je auto stationair laten draaien en dan een paar keer flink remmen daarna alles checken.
Groetjes webmaster Henk-1
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Ik heb ooit is zo'n probleem gehad seat inca oude caddy soms geen remdruk pedaal op de grond. ook na service. Vervangen bekrachtiging hoofdremcilinder en cilinders trommelremmen. Was het allemaal niet. Na 2 maanden garage in en uit bleek dat bij service de remdrukverdeler op de achteras uit elkaar was gehaald wat niet mag duizend maal excuses nieuwe remdrukverdeler die achteras harder laat remmen bij belading en probleem was weg was oude caddy of seat 1998 met trommelremmen achter Gr Marco
- imacthomas
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15
Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Het ontluchten van het remsysteem van de T5gp kan op 3 manieren.
Deze staan beschreven in de werkplaats handleiding die de sjef kan raadplegen.
Manier 1:
Ontluchten met behulp van drukontluchter (min 2bar) en testkast (aansturen ABS) dit wordt gedaan als er onderdelen zoals ABS pomp en hoofdrem- cilinder vervangen zijn.
Manier 2:
Remvloeistof verversen dmv druk (remontluchter) minimale druk hierbij moet zijn 2 bar.
Begin bij de voorzijde RV LV en dan LA RA. (deze volgorde staat ook in de werkplaats boeken)
Zorg ervoor dat er voldoende remvloeistof in het apparaat zit tijdens het verversen.
Manier 3:
Bij sponzig gevoel in de pedalen of wegzakken van het rem pedaal. (staat beschreven in ETKA als speciale pre-ontluchting bij klachten)
Houdt de boven genoemde volgorde aan.
Met de hand ontluchten. tweede monteur vereist.
1: Zorg dat het reservoir vol is en blijft.
2: druk opbouwen dmv rempedaal indrukken
3: rempedaal vast houden
4: ontluchtingsnippel open draaien (rempedaal zakt naar de bodem)
5: ontluchtingsnippel dicht draaien
6: rem pedaal los laten
7: druk opbouwen
Dit proces dient minimaal 5x herhaalt te worden per wiel
Ook weer RV LV LA RA
Dit staat specifiek beschreven in EKTA (werkplaats handleidingen voor VW)
succes
Deze staan beschreven in de werkplaats handleiding die de sjef kan raadplegen.
Manier 1:
Ontluchten met behulp van drukontluchter (min 2bar) en testkast (aansturen ABS) dit wordt gedaan als er onderdelen zoals ABS pomp en hoofdrem- cilinder vervangen zijn.
Manier 2:
Remvloeistof verversen dmv druk (remontluchter) minimale druk hierbij moet zijn 2 bar.
Begin bij de voorzijde RV LV en dan LA RA. (deze volgorde staat ook in de werkplaats boeken)
Zorg ervoor dat er voldoende remvloeistof in het apparaat zit tijdens het verversen.
Manier 3:
Bij sponzig gevoel in de pedalen of wegzakken van het rem pedaal. (staat beschreven in ETKA als speciale pre-ontluchting bij klachten)
Houdt de boven genoemde volgorde aan.
Met de hand ontluchten. tweede monteur vereist.
1: Zorg dat het reservoir vol is en blijft.
2: druk opbouwen dmv rempedaal indrukken
3: rempedaal vast houden
4: ontluchtingsnippel open draaien (rempedaal zakt naar de bodem)
5: ontluchtingsnippel dicht draaien
6: rem pedaal los laten
7: druk opbouwen
Dit proces dient minimaal 5x herhaalt te worden per wiel
Ook weer RV LV LA RA
Dit staat specifiek beschreven in EKTA (werkplaats handleidingen voor VW)
succes
Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Slechte monteur geweest.
En nog eens gevaarlijk ook.
Terug gaan en eisen dat ze dit spoedig oplossen.
Zonder kosten.
Als ze een fout gemaakt hebben. Moeten ze het ook oplossen.
En je niet zo wegsturen.
En nog eens gevaarlijk ook.
Terug gaan en eisen dat ze dit spoedig oplossen.
Zonder kosten.
Als ze een fout gemaakt hebben. Moeten ze het ook oplossen.
En je niet zo wegsturen.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Jullie reageren op een bericht van juni.
Het probleem heeft zich hopelijk al lang opgelost.

Het probleem heeft zich hopelijk al lang opgelost.




groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Na het ontluchten ontstaan?? Opnieuw doen en je ontluchtingsnippels goed vastzetten???
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
Bus is inmiddels verkocht dacht ik 

VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Wat kan er zijn gebeurd, en hoe het te verhelpen
TS is in ieder geval al meer dan 6 maanden niet meer op het forum geweest.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver