Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bus gaat automatisch op slot
Bus gaat automatisch op slot
Vorige week waren wij in Luxemburg toen even niet goed opgelet: de deur geopend en de sleutel even op de stoel gelegd en de deur dicht gedaan even later gaan alle deuren automatisch op slot, gelukkig had mijn vrouw de reservesleutel in haar tas. Is hier is aan te veranderen?
Laatst gewijzigd door ruudbrouw op 03 aug 2017, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bus gaat automatisch op slot
Zeker is daar iets aan te veranderen. Gewoon even overleggen of je echtgenote voortaan geen reservesleutel meer in haar tas wil bewaren..ruudbrouw schreef: 03 aug 2017, 19:12 Vorige week waren wij in Luxemburg toen even niet goed opgelet: de deur geopend en de sleutel even op de stoel gelegd en de deur dicht gedaan even later gaan alle deuren automatisch op slot, gelukkig had mijn vrouw de reservesleutel in haar tas. Is hier is aan te veranderen?

-
- Contacteer:
Kan het niet net zoiets zijn als de T4 ?
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... eertje.htm
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... eertje.htm
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Portierslot mechanisme stuk...ik had hetzelfde...de binnenverlichting gaat wel aan?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Doet de mijne ook, als je opent met de afstandbediening en binnen zoveel tijd de deur niet opent dan sluit die automatisch weer.
Lijkt me een veiligheid die je wel kan uitprogrammeren maar of het verstandig is...
Lijkt me een veiligheid die je wel kan uitprogrammeren maar of het verstandig is...
-
Klopt, is beveiliging tegen "broekzak-openen"(variant op broekzak belle)ktmkrik schreef: 03 aug 2017, 23:58 Doet de mijne ook, als je opent met de afstandbediening en binnen zoveel tijd de deur niet opent dan sluit die automatisch weer.
Maar lijkt me hier niet aan de hand, of ik moet me vergissen? Deur was geopend en sleutel op zitting gelegd en zijn vrouw had de sleute;s.
Als DS nog in de bus was geweest, kon hij de deur met de sleutels/AB openen immers...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- chrisjemol
ik heb zelfde, ook lampje dat aangeeft welke deur open is doet het maar soms als ik de portier deur openHarry 341 schreef: 03 aug 2017, 20:03 Portierslot mechanisme stuk...ik had hetzelfde...de binnenverlichting gaat wel aan?
wat moet hiervoor gedaan worden?
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
Deurslot vervangen, switches niet lekker meer. Nieuw is prijzig. ABC Schiedam en BM in Ochten hebben nieuw gedemonteerde liggen voor een tientje of vijf-zes meen ik mij te herinneren.chrisjemol schreef: 04 aug 2017, 10:55ik heb zelfde, ook lampje dat aangeeft welke deur open is doet het maar soms als ik de portier deur openHarry 341 schreef: 03 aug 2017, 20:03 Portierslot mechanisme stuk...ik had hetzelfde...de binnenverlichting gaat wel aan?
wat moet hiervoor gedaan worden?
Om die reden heb ik gelijk bij nieuw aflevering een derde sleutel bij besteld, voor mijn maitresse, dit na ervaringen met mijn T4 in het verleden. Heb ook meestal 2 sleutels op zak.heemskerk schreef: 03 aug 2017, 19:32Zeker is daar iets aan te veranderen. Gewoon even overleggen of je echtgenote voortaan geen reservesleutel meer in haar tas wil bewaren..ruudbrouw schreef: 03 aug 2017, 19:12 Vorige week waren wij in Luxemburg toen even niet goed opgelet: de deur geopend en de sleutel even op de stoel gelegd en de deur dicht gedaan even later gaan alle deuren automatisch op slot, gelukkig had mijn vrouw de reservesleutel in haar tas. Is hier is aan te veranderen?![]()
![]()
Mijn t5gp heeft nog maar een deurslot trouwens, dat wist ik niet toen ik hem "kocht"; was me ook niet verteld door de dealer. Het meest baal ik nog dat bij mijn proefrit auto er een slot schakelaar op het portier zat, die bij oplevering er niet was, en ook niet er even simpel bij te plaatsen is. Kan e.a. wel via m'n Defa alarm regelen met een truuk als ik even een tukkie wil doen tijdens lange ritten. Op slot doen met afstand bediening na op het (alarm) knoppie te drukken voor "binnen sensor uit - hond in de auto". -F
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dat klopt,black bulli schreef: 08 aug 2017, 11:26 Dacht dat aan de bijrijders kant een "blindplate" zat die je eruit kunt wippen of was dat type afhankelijk?
alleen zit er geen slotcilinder onder..
En die zijn rete-duur om los bij te bestellen...Multivan Generation schreef: 08 aug 2017, 11:35Dat klopt,black bulli schreef: 08 aug 2017, 11:26 Dacht dat aan de bijrijders kant een "blindplate" zat die je eruit kunt wippen of was dat type afhankelijk?
alleen zit er geen slotcilinder onder..