Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 avontuur
T5 avontuur
Hallo, na jaren t3 (en veel geld verder) ging ik overgaan op t4. Hier enorm veel info ingewonnen maar toch nooit de bus die ik wou gevonden.
Nu heb ik een T5 gp op het oog, 102pk van 2011. Echter zonder navi en zonder multistuur... Zijn dit zaken die plug en play om te bouwen zijn?
Ik vond verschillende topics terug maar niet echt een sluitend antwoord.
Verder schrik ik wel van alle onheil een T5 kan bieden ik vraag me af of ik niet gewoon beter een roestende T3 koop..
Alvast bedankt!
Nu heb ik een T5 gp op het oog, 102pk van 2011. Echter zonder navi en zonder multistuur... Zijn dit zaken die plug en play om te bouwen zijn?
Ik vond verschillende topics terug maar niet echt een sluitend antwoord.
Verder schrik ik wel van alle onheil een T5 kan bieden ik vraag me af of ik niet gewoon beter een roestende T3 koop..
Alvast bedankt!
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: T5 avontuur
De onheil betreft hoofdzakelijk de T5 2.5 TDI en de T5 GP met 180 pk biturbo..
Ik zou voor een T2 gaan...
Onheil is onzin.
Het kan tegen zitten.
Maar ook vele zijn super tevreden.
Of neem een 1.9tdi en tunen tot 140 pk.
Niks aan de hand.
Het kan tegen zitten.
Maar ook vele zijn super tevreden.
Of neem een 1.9tdi en tunen tot 140 pk.
Niks aan de hand.
ik ga komend weekend kijken
Weten jullie soms of alle bekabeling voor navi reeds voorzien is in een bus zonder?
Weten jullie soms of alle bekabeling voor navi reeds voorzien is in een bus zonder?
- Multivan Generation
- Contacteer:
- chrisjemol
navi heeft niet echt veel bekabeling hoor
alleen een GPS ontvanger extra tov de standaard radio kabels
en daar hoef je je niet druk om te maken, die kan gewoon onder kunststof kapje in het midden vh dashboard.
2 minuten werk
alleen een GPS ontvanger extra tov de standaard radio kabels
en daar hoef je je niet druk om te maken, die kan gewoon onder kunststof kapje in het midden vh dashboard.
2 minuten werk
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
dankjewel allemaal hoe kan ik zien of er op canbus kan aangesloten worden?
hehe, ik snap er niet veel van, enkel dat die can bus aparaten kleine "vertalers" zijn tussen auto en third party toestellen?
Moet je even het stekkerblok (ISO bijvoorbeeld) bekijken. Daar zitten dan twee getwiste kabeltjes op. Serieus, zoek eens op canbus en kijk hoe het er uit ziet. Kan je daar op de volgende verjaardag ook over meepraten
- Multivan Generation
- Contacteer:
de oranje draadjes
tjah... ik vrees dat we elkaar verkeerd begrijpen :) of ik begrijp je humor niet Heemskerk
De rns510 (eventueel look a likes) kunnen de auto uitlezen begrijp ik. Maar dan moet er toch iets aanwezig zijn in de bus, deze is van 2011 dus dit zou toch moeten? het busje heeft in elk geval het standaard display tussen tellers.
De rns510 (eventueel look a likes) kunnen de auto uitlezen begrijp ik. Maar dan moet er toch iets aanwezig zijn in de bus, deze is van 2011 dus dit zou toch moeten? het busje heeft in elk geval het standaard display tussen tellers.
Uh.. Welke humor? Iedereen is hier bloedserieus ;-) Als ie van 2011 zal er ongetwijfeld CAN in de quadlock zitten. Heeft veel voordelen.dgio schreef: ↑14 sep 2017, 21:33 tjah... ik vrees dat we elkaar verkeerd begrijpen :) of ik begrijp je humor niet Heemskerk
Zoals Peter zegt: twee getwiste oranje kabeltjes (signaal/datakabels van het CAN-systeem). Heb een fotootje (gewoon, hier van deze site) van Peter waar je de adapter goed kunt zien.
P.s. Let niet op de mosselhand..