Na mijn vader (t4 wijsneus) en mijn opa (t4 camper) is de transporterliefde ook beland bij mij. Na een onvergetelijke reis van een aantal maanden in een (zelfbouw) camper-auto in nieuw-zeeland ben ik druk gaan zoeken naar een eigen transporter waar ik een camper van wil maken. Na een aantal maanden heb ik (naar mijn mening) een goede deal gevonden en ben ik sinds een week trotse eigenaar van een eigen T5!

Nu de auto op mijn oprit staat gaat het ombouw proces beginnen. De camper zal in de eerste week van december voorzien worden van een hefdak, keukenwand en slaapbank door de firma atrion, maar daarvoor heb ik nog genoeg te doen! Namelijk:
-Nieuwe banden (vond een mooi (nieuw) setje incl velgen die ik niet kon laten liggen, liggen er al onder

-Isoleren (vloer & wanden)
-2e accu plaatsen (incl accuscheider)
-Voorbereiden van de rest vd stroom
-Bijverwarmer naar standkachel ombouwen (webasto thermo top C)
Nu heb ik de webasto ombouwkit al binnen maar voordat ik daarmee ga beginnen wil ik de huishoudaccu en accuscheider wel binnen hebben. Nu ben ik rond aan het zoeken, de accu wordt een optima bluetop 75 ah (voorlopig 1, wie weet later nog een?) maar ik loop een beetje vast bij de accuscheider. Heb ik de de 120A nodig of de 230A? En welke kabeldikte heb ik hierbij nodig? Mijn Dynamo is 120A. Verder ben ik wel van plan om na de ombouw nog een zonnepaneel te plaatsen (130w-12v)
Kan iemand mij hier advies in geven?
Verder zijn alle tips en tricks welkom! Ik heb me al uren vermaakt op dit forum en op een aantal pagina's van zelfbouwers (zoals Mickel Moen

Zal er binnenkort meer foto's opzetten!
Groeten!