Enige tijd geleden heb ik me hier al voorgesteld dacht ik

Het originele plan was om een tweedehands T5 te kopen, maar uiteindelijk is het na veel overwegen en nadenken tot een splinternieuwe T6 gekomen.
Het is een 150PK 2.0 TDI LWB 4 motion geworden.
We (m'n vriendin en ik) hebben deze gekocht met het idee om lange(re) reizen te doen (duh), vooral naar Scandinavië. Na onze eerste reis naar Noorwegen zijn we namelijk verliefd geworden op dit land.
Aangezien we nogal avontuurlijk zijn aangelegd, én nog jong zijn, hebben we besloten om de camper-in-spé niet om te bouwen tot een luxe-exemplaar.
Dit wil eigenlijk zeggen dat er slechts enkele oplaadpunten (USB en 230V), verlichting, bedframe, koelbox en enkele opbergplaatsen zullen komen.
Daarnaast zou er ook een stopcontact aan de buitenkant moeten komen, zodat het op campings toch mogelijk is om aan de paal te staan als het moet.
Douchen, eten maken, naar de wc gaan zullen we wel doen op de manier hoe we het nu doen (primitief, zoals het trekkingsleven is).
Momenteel ben ik veel informatie aan het vergaren over de elektriciteit, en ik denk dat ik ongeveer alle nodige onderdelen heb gevonden.
De eerstvolgende dagen ga ik proberen langs de winkel te rijden om het nodige aan te kopen.
Dan kan ik alvast beginnen met het pijnlijkste van heel de zaak... Nl. een groot rond gat boren aan de zijkant van de auto.

Hier zie ik eerlijk gezegd een beetje tegenop, want eens het gat er is... Is er geen weg terug

Daarna zou ik de rest van de elektriciteit in orde brengen (hoofdzakelijk), en de leidingen al voorlopig klaar leggen op de plaats waar ze ongeveer moeten komen.
Dan kan de isolatie (schapenwol) er in, en komt het moeilijkste deel... Het houtwerk.
Van elektriciteit heb ik wel kaas gegeten, maar al dat maatwerk is toch een vak apart.
Aangezien ik er standaard een vloer van 18mm multiplex heb laten in leggen, ga ik deze niet uitbreken. De randen zijn perfect afgekit, en ook de overgang van cabine naar laadruimte is netjes afgewerkt. Eventueel kan er in het begin dan nog een extra vloer opkomen als dat nodig zou zijn, maar daar ben ik nog niet over uit.
Hier alvast enkele foto's.
Normaal gezien staan er mooie alu velgen op, dit zijn de winterbanden. En die hebben hun dienst al bewezen vorige week, in de Hoge Venen

Thanks voor het lezen