Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppeling T4 2.5 tdi

vragen over de T4
Plaats reactie
Rovert
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 apr 2018, 13:29

Koppeling T4 2.5 tdi

Bericht door Rovert »

Dag, nieuw op het forum maar al ruim een half jaar in bezit van een 98er t4 Multivan. Sinds ik de auto heb, pakt de koppeling zeer snel op. Ik hoef het pedaal maar iets op te laten komen, en deze grijpt al aan. Na een aantal weken maar eens de koppeling laten vervangen (met drukgroep) en toen bleek de koppelingscilinder in de bak lek te zijn. Na reparatie eigenlijk niet veel anders, ware het niet de auto net iets beter schakelde.
Nu, sinds een paar weken wordt het weer erger. Bij een warme bak, na bv 30 km rijden, wordt het schakelen steeds moeilijker en krijg ik het gevoel dat ik niet meer goed kan ontkoppelen. Bij de reparatie was al aan de vloer te zien dat het pedaal aardig ingetrapt was, gezien er zelfs een scheurtje in de vloer zat!

Wat zou het kunnen zijn, dat ik zo'n korte slag blijf houden? Alleen lucht od?

bvd, Ron
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Koppeling T4 2.5 tdi

Bericht door Pascal-141 »

Is het hele systeem goed ontlucht geweest? (dus op de 2 punten ,onder en boven ? )
Is de remolie al eens vervangen geweest ?
En de versnellingsbakolie , is die al vervangen geweest ? En welke olie zit er op ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Rovert
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 apr 2018, 13:29

Re: Koppeling T4 2.5 tdi

Bericht door Rovert »

Dag, bedankt voor je reactie! Destijds in de garage vervangen dus neem aan dat er goed ontlucht is. Qua olie weet ik zo de historie ook helaas niet. Auto was daarvoor de servicewagen van een autobedrijf maar wil ook niks zeggen. Ik begrijp dat het waarschijnlijk ergens in de vloeistoffen kan zitten?
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Koppeling T4 2.5 tdi

Bericht door m.c van den berg »

is je koppeling steun nog goed, dat wil wel eens scheuren. Mede dat jou koppeling pedaal de vloer raakt.
Zijn hoeksteuntjes voor in de handel.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie