Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 multivan inruilen op crafter.

vragen over de T5
Plaats reactie
De Belg

T5 multivan inruilen op crafter.

Bericht door De Belg »

Hallo,

Wellicht niet de juiste plaats om te vragen, als het veranderd moet worden, laat me maar weten.

Ik wil mijn t5 multivan inruilen of verkopen ten gunste van een jonge crafter (of sprinter). Maximaal 150.000 gelopen en 4 jaar oud met handbak.

De vraag; de 163 pk bitdi motoren, zijn dat de zelfde blokken zoals de transporters gebruiken met 180pk? Zijn dat ook van die olie zuipers?

Verstandiger te gaan voor de 143 pk versie?

Iemand een idee welke aandachtspunten er zijn?

Gezien het aanbod van crafters met een tweepersoons achterbank in Duitsland zal het een bus worden vanuit dat land. Het zal uiteindelijk een camper worden.

Alvast bedankt!
JoranT5GP

Re: T5 multivan inruilen op crafter.

Bericht door JoranT5GP »

Beter ga je voor een sprinter, zijn veel beter als de crafters.
Motoren veel betrouwbaarder en meer vermogen.
En vooral een stuk zuiniger. Inruilwaarde van een sprinter is ook beter als dat van een crafter.
De Belg

Bericht door De Belg »

Kijk, dank je wel.
Geld dat ook voor de vw 5 cilinder? Pompverstuiver?
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Je vroeg een jonge sprinter en of crafter.
Die zullen geen pompverstuivers meer hebben maar commonrail. :zwaai

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

De 2.0tdi Crafter motoren hebben geen problemen . De 163pk heeft geen olieprobleem zoals de 180pk uit de T5.

En de Sprinter is niet beter of slechter dan de Crafterop motorgebied . De rest is zowieso heftzelfde . De vorige generatie Crafters waren gewoon Sprinters met een paar VW details erin ( motor , verlichting).
De Nieuwe Crafter is volledig VW , en heeft niks meer gemeen met de Sprinter. De nieuwe Sprinter is nu trouwens een omgebouwde Renault Traffic ... Over betrouwbaarheid gesproken :muur
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Leuk dat je een motor een detail noemt. :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
De Belg

Bericht door De Belg »

Ik weet dat de 2.0 blokken geen pompverstuivers meer hebben Peter. De vraag was meer of de 5 cilinders van inderdaad de vroege modeljaren ook problemen hebben.

Volgende week ga ik een en ander bekijken. Aanbod is schaars lijkt het. (2 zits bank achterin)

Bedankt voor jullie reacties!
ktmkrik

Bericht door ktmkrik »

Pascal-141 De nieuwe Sprinter is nu trouwens een omgebouwde Renault Traffic ... Over betrouwbaarheid gesproken :muur

Dit vraagt wel om een verklaring Pascal hoe jij de nieuwe sprinter linkt aan een traffic?
Vind sommige modellen zelf meer weg hebben van een Ford transit als je ze van de zijkant bekijkt.

Dat een Traffic niks is ben ik helemaal met je eens, ooit al eens 1 ingericht die nieuw af fabriek een defecte turbo had en dan laat ik de verf in de laadruimte nog ff buiten schot die bij lichte aanraking al beschadigd...
Pascal-141

ktmkrik schreef: 23 mei 2018, 06:30 Pascal-141 De nieuwe Sprinter is nu trouwens een omgebouwde Renault Traffic ... Over betrouwbaarheid gesproken :muur

Dit vraagt wel om een verklaring Pascal hoe jij de nieuwe sprinter linkt aan een traffic?
Vind sommige modellen zelf meer weg hebben van een Ford transit als je ze van de zijkant bekijkt.

Dat een Traffic niks is ben ik helemaal met je eens, ooit al eens 1 ingericht die nieuw af fabriek een defecte turbo had en dan laat ik de verf in de laadruimte nog ff buiten schot die bij lichte aanraking al beschadigd...
Sorry , schrijffout van mij , het is geen Traffic , maar een Master .
Mercedes is een een hele tijd geleden een samenwerking met Renault aangegaan. En ondertussen zijn veel Mercedessen eigenlijk een Renault product met Mercedes badge.
De Citan is een Renault Kangoo
De Vito (voorwielaangedreven versies) is een Renault Traffic
De X-klasse is een Nissan Navara/Renault pick-up (deze heeft Mercedes wel 7cm breder gemaakt en nog wat wijzigingen aangebracht)
De nieuwe Sprinter is een Renault Master , de voorwielaangedreven versies van de Sprinter (ja , ze zijn nu ook verkrijgbaar met voorwielaandrijving) hebben de 2.3 Renault motor . De achterwielaangedreven Sprinters hebben een 2.2 of 3.0V6 Mercedes motor .

Badge-engineering is tegenwoordig "in" , en goedkoper dan een eigen nieuw product te ontwikkelen ...

Maar goed dat VW zo wijs is geweest om de nieuwe Crafter zelf te ontwikkelen . (de techniek/componenten van de nieuwe Crafter is grotendeels hetzelfde als de T6 )
My current cars:
Pascal-141

De Belg schreef: 19 mei 2018, 07:02 Kijk, dank je wel.
Geld dat ook voor de vw 5 cilinder? Pompverstuiver?
De 5 cilinder uit de Crafter is ook Commonrail .
My current cars:
Pascal-141

JoranT5GP schreef: 16 mei 2018, 19:51 Beter ga je voor een sprinter, zijn veel beter als de crafters.
En vooral een stuk zuiniger. Inruilwaarde van een sprinter is ook beter als dat van een crafter.
Dat zou ik niet te hard roepen , een vriend van me werkt in de eigen garage van een bouwbedrijf waar ze veel Sprinters rijden hebben , zij kunnen de nieuwe motoren niet op tijd aanvoeren . De ene motor na de andere sneuvelt .
Sprinters die op lange afstand rijden (heel veel snelweg) zijn wel goed . Veel hangt af van hoe er mee gereden word .
Maar de 2.0tdi's uit de Crafter zijn ook gewoon goed en doen hun werk probleemloos .
My current cars:
Erdem50

Bericht door Erdem50 »

Pascal-141 schreef: 23 mei 2018, 07:55
JoranT5GP schreef: 16 mei 2018, 19:51 Beter ga je voor een sprinter, zijn veel beter als de crafters.
Dat zou ik niet te hard roepen , een vriend van me werkt in de eigen garage van een bouwbedrijf waar ze veel Sprinters rijden hebben , zij kunnen de nieuwe motoren niet op tijd aanvoeren . De ene motor na de andere sneuvelt .
Sprinters die op lange afstand rijden (heel veel snelweg) zijn wel goed . Veel hangt af van hoe er mee gereden word .
Maar de 2.0tdi's uit de Crafter zijn ook gewoon goed en doen hun werk probleemloos .

Exact!

Ik lees regelmatig zulke niet onderbouwde onzin op het forum, ben werkelijk te lui om hier alle keren op te reageren maar ik snap wel dat de grootste onzin zo de wereld in wordt geholpen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
JoranT5GP

Bericht door JoranT5GP »

Erdem50 schreef: 23 mei 2018, 14:57
Pascal-141 schreef: 23 mei 2018, 07:55

Exact!

Ik lees regelmatig zulke niet onderbouwde onzin op het forum, ben werkelijk te lui om hier alle keren op te reageren maar ik snap wel dat de grootste onzin zo de wereld in wordt geholpen.
Niet onderbouwde onzin?? Ik werk minimaal zon 30 uur in de week aan bedrijfswagen waarvan zo’n 85% mercedes en volkswagens. De crafters hebben veel vaker problemen al zijn het vaak relatief simpele dingen zoals spanrollen etc. Simpel maar je bent wel weer je bus kwijt. Dit zie je bij de sprinter veel en veel minder. Ja de motoren lopen net zoals bij de crafter wel eens kapot, hebben ze over het algemeen of geen/weinig onderhoud gehad of al zeker dik 250.000 km erop zitten. Veelal volgeladen en een zware aanhanger erachter en gaspedaal op de bodem.
De Belg

Bericht door De Belg »

Eindelijk tijd gevonden voor een aankoop.
Heb me een sprinter van 2015 L3 h2 cadeau gedaan met ongeveer alle opties die er zijn.
September afleveren en dan rustig aan bouwen.
Multivan gaat de verkoop in, op naar grotere plannen.

Bedankt voor jullie reacties!
Plaats reactie