Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
VW T5 2013 180pk DSG 4mo
Ik heb over dit topic niet zoveel gevonden, enkel ergens het instellen van de mazouttoevoer.
Probleem: ik ben pas op onderhoud geweest, 2100000km = distributie riem vervangen (+gelijk ook waterpomp)
Ik rij de vw garage buiten, hij reed niet zoals anders, verder geen aandacht aan geschonken, ik kom thuis laat hem even stationair draaien, toerental schokt tussen 600 en 1000 tr. (afvallen-terug opkomen)
Rijden doet ie zo goed als normaal, enkel als ik rond de 1000 tr kom om uit te bollen. Dan voel je en beetje schokken.
Het lijkt dat ik het volledige vermogen heb om op te trekken. Als ik met cruise control rij voel ik ook geen probleem.
Ik krijg ook geen foutmeldingen op mn dashbord.
Is er een verband tss dit probleem en het vervangen van de distributie riem?
Volgens mij hangt de brandstofpomp niet aan de distributieriem, maar op een riem apart. Moet deze ook verwijderd worden bij het evrvangen van de distributieriem?
Ik ga maandag terug nr de garage. Wil daar niet gaan staan als naïeveling
Alvast bedankt voor reacties
Ik heb over dit topic niet zoveel gevonden, enkel ergens het instellen van de mazouttoevoer.
Probleem: ik ben pas op onderhoud geweest, 2100000km = distributie riem vervangen (+gelijk ook waterpomp)
Ik rij de vw garage buiten, hij reed niet zoals anders, verder geen aandacht aan geschonken, ik kom thuis laat hem even stationair draaien, toerental schokt tussen 600 en 1000 tr. (afvallen-terug opkomen)
Rijden doet ie zo goed als normaal, enkel als ik rond de 1000 tr kom om uit te bollen. Dan voel je en beetje schokken.
Het lijkt dat ik het volledige vermogen heb om op te trekken. Als ik met cruise control rij voel ik ook geen probleem.
Ik krijg ook geen foutmeldingen op mn dashbord.
Is er een verband tss dit probleem en het vervangen van de distributie riem?
Volgens mij hangt de brandstofpomp niet aan de distributieriem, maar op een riem apart. Moet deze ook verwijderd worden bij het evrvangen van de distributieriem?
Ik ga maandag terug nr de garage. Wil daar niet gaan staan als naïeveling
Alvast bedankt voor reacties
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Heeft maar 1 riem, brandstofpomp wordt aangedreven door de distributieriem.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Timing van de brandstofpomp is -ondanks dat er wel degelijk een stift inpast om te timen- niet belangrijk bij deze CR motor. De timing van de nokkenas reageert die echter wel op, en het lijkt erop dat die niet goed staat. Dit moet mechanisch zichtbaar/gecontroleerd moeten worden, uitlezen kun je deze echter ook.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Owkeee, bedankt voor de al zeer nuttige reacties.
Het verband tss distributieriem en brandstoftoevoer is er al zeker! Waarschijnlijk foute montage/ slechte afstelling van de brandstof pomp.
Dan gaat de garage zijn verantwoordelijkheid mogen nemen.
Ik had niet gedacht dat ze zoveel op de distributieriem zouden laten meedraaien. (vind er eigenlijk niet zoveel over terug op internet, heb wel nog niet in het duits gegoogled)
Het verband tss distributieriem en brandstoftoevoer is er al zeker! Waarschijnlijk foute montage/ slechte afstelling van de brandstof pomp.
Dan gaat de garage zijn verantwoordelijkheid mogen nemen.
Ik had niet gedacht dat ze zoveel op de distributieriem zouden laten meedraaien. (vind er eigenlijk niet zoveel over terug op internet, heb wel nog niet in het duits gegoogled)
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Niet helemaal mee eens, die stift moet er niet voor niets in, de pomp zorgt voor een pulerende druk en de druk daalt weer door het openen van de injector, door deze ten opzichte van elkaar te timen ontstaat er een constantere druk in het systeem.en ik zal niet zeggen dat je het direct merkt als hij verkeerd staat Maar het is niet gunstig voor de drukverloop in het brandstofsysteem .jos_br schreef: ↑12 aug 2018, 11:13 Timing van de brandstofpomp is -ondanks dat er wel degelijk een stift inpast om te timen- niet belangrijk bij deze CR motor. De timing van de nokkenas reageert die echter wel op, en het lijkt erop dat die niet goed staat. Dit moet mechanisch zichtbaar/gecontroleerd moeten worden, uitlezen kun je deze echter ook.
Jos.
Groeten martin
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Juist naar de garage geweest met mijn probleem:
Er zou een fout van de brandstofdrukregeling opkomen.
Als ik het goed begrijp is dat in stationair draaien en lage toeren, de brandstof regeling zijn werk moet doen en dit minder het geval is bij hogere toeren.
Wat is de relatie met de brandstofpomp (vervangen distributieriem) en de drukregeling? Ik denk dat er toch voldoende brandstof wordt toegevoerd, want bij hogere snelheden heb ik geen probleem.
Is er een trigger vanuit de brandstofpomp of distributie riem die deze fout kan teweeg brengen?
Ze gaan in de garage verder testen uitvoeren. Want ze willen zeker zijn.
Gegroet....
Er zou een fout van de brandstofdrukregeling opkomen.
Als ik het goed begrijp is dat in stationair draaien en lage toeren, de brandstof regeling zijn werk moet doen en dit minder het geval is bij hogere toeren.
Wat is de relatie met de brandstofpomp (vervangen distributieriem) en de drukregeling? Ik denk dat er toch voldoende brandstof wordt toegevoerd, want bij hogere snelheden heb ik geen probleem.
Is er een trigger vanuit de brandstofpomp of distributie riem die deze fout kan teweeg brengen?
Ze gaan in de garage verder testen uitvoeren. Want ze willen zeker zijn.
Gegroet....
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Als er een relatie is tussen de fout en het vervangen vd distributieriem , dan is dit uiteraard kosteloos.
Daarom dat ik meer info aan het verzamelen ben.
Daarom dat ik meer info aan het verzamelen ben.
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
+1 Uit ervaring weet ik dat je er niets van merkt, echter aangezien het voorgeschreven wordt doen wij het altijd mèt een pen. Ik heb hier het e.e.a. getest door andere dubbele pompen om te bouwen voor de 4 cilinder, vandaar de verschillende dingen die we daardoor proberen, en kom je erachter dat er verder geen merkbaar verschil is hoe deze pomp staat.Martinwmd schreef: ↑13 aug 2018, 10:18Niet helemaal mee eens, die stift moet er niet voor niets in, de pomp zorgt voor een pulerende druk en de druk daalt weer door het openen van de injector, door deze ten opzichte van elkaar te timen ontstaat er een constantere druk in het systeem.en ik zal niet zeggen dat je het direct merkt als hij verkeerd staat Maar het is niet gunstig voor de drukverloop in het brandstofsysteem .jos_br schreef: ↑12 aug 2018, 11:13 Timing van de brandstofpomp is -ondanks dat er wel degelijk een stift inpast om te timen- niet belangrijk bij deze CR motor. De timing van de nokkenas reageert die echter wel op, en het lijkt erop dat die niet goed staat. Dit moet mechanisch zichtbaar/gecontroleerd moeten worden, uitlezen kun je deze echter ook.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Het zou de brandstof-druksensor geweest zijn.
Geen relatie met het vervangen van de distributieriem, zegt de garage. Het zou een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn.
Dit kan uiteraard en ik probeer mijn garage te vertrouwen.
Geen relatie met het vervangen van de distributieriem, zegt de garage. Het zou een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn.
Dit kan uiteraard en ik probeer mijn garage te vertrouwen.
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Ze moesten je een gouden sleutel geven! 2,1 miljoen km?
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
En dat op 5jaar
is uiteraard een nul teveel
is uiteraard een nul teveel
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
UPDATE:
Vorige week zelfde probleem terug gekomen, slecht stationair draaien en bij koude motor slecht draaien in lage toeren.
De DSG doet dan ook ff moeilijk omdat toeren vd motor verspringen.
Terug naar garage:
Diagnose:
Ijzervijlsel in brandstoftoevoer. Heel het brandstof systeem zou vervangen moeten worden...heel veel €€€€ (offerte komt nog)
Ff geredeneerd met de bediende vd garage, ijzervijlsel= komt waarschijnlijk van draaiend onderdeel, welk onderdeel is draaiend in het brandstofsysteem.
Brandstofpomp...(evt flowmetertjes, drukmetertjes?, lijkt me sterk dat hier ijzervijlsel afkomt.)
Waar zit de brandstofpomp? Hahaaaaa aan de distiburtie riem...
Waarom moet hier heel het systeem vervangen worden, lijkt me overkill.
Brandstofpomp vervangen en dan spoelen, lijkt me logisch toch?
Mij lijkt het nog steeds dat het vervangen van de distributieriem ofwel de oorzaak is of een eerder probleem versterkt heeft.
Ervaringen , iemand?
Vorige week zelfde probleem terug gekomen, slecht stationair draaien en bij koude motor slecht draaien in lage toeren.
De DSG doet dan ook ff moeilijk omdat toeren vd motor verspringen.
Terug naar garage:
Diagnose:
Ijzervijlsel in brandstoftoevoer. Heel het brandstof systeem zou vervangen moeten worden...heel veel €€€€ (offerte komt nog)
Ff geredeneerd met de bediende vd garage, ijzervijlsel= komt waarschijnlijk van draaiend onderdeel, welk onderdeel is draaiend in het brandstofsysteem.
Brandstofpomp...(evt flowmetertjes, drukmetertjes?, lijkt me sterk dat hier ijzervijlsel afkomt.)
Waar zit de brandstofpomp? Hahaaaaa aan de distiburtie riem...
Waarom moet hier heel het systeem vervangen worden, lijkt me overkill.
Brandstofpomp vervangen en dan spoelen, lijkt me logisch toch?
Mij lijkt het nog steeds dat het vervangen van de distributieriem ofwel de oorzaak is of een eerder probleem versterkt heeft.
Ervaringen , iemand?
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Ijzervijlsel is helaas iets wat uit de HD pomp komt en echt een fout is vanuit die pomp, vaak zie je bij demontage van de pomp een zwaar beschadigde "krukas". Deze pomp mee vervangen tijdens een distributiewissel zou ervoor zorgen dat deze wissel wel een dure word.....
Het vijlsel is zo dun (lijkt wel zilververf) dat dit door het hele brandstofsysteem gaat en zo diep in de verstuivers gaat zitten dat deze niet mee te reinigen zijn en dus een heel brandstofsysteem vervangen dient te worden. En das een dure..........
Jos.
Het vijlsel is zo dun (lijkt wel zilververf) dat dit door het hele brandstofsysteem gaat en zo diep in de verstuivers gaat zitten dat deze niet mee te reinigen zijn en dus een heel brandstofsysteem vervangen dient te worden. En das een dure..........
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Bedankt voor de reacties.
Slik...het wordt een heel erg dure reparatie... was aan het twijfelen om een nieuwe te kopen, maar ik wil geen diesel/ benzine meer, eerder CNG/elektrisch/ waterstof, maar bij de bedrijfsvoertuigen, ben ik met mijn wens veeeeeel te vroeg. Ben ook eens benieuwd naar de ID-buzz...
Het gaat waarschijnlijk te maken hebben met water in het brandstofsysteem. (slechte brandstof?)
Er is mij vertelt dat de cilinders hiervan geen schade gaan ondervinden, dus als dit gemaakt zou worden, zou ik verder hier geen schade aan overhouden.
Ik ga vragen om de stukken die uit de motor gehaald worden, bij te houden, zou deze wel eens willen zien., vooral de mazout pomp.
Blijkbaar geven deze 2000bar druk naar de injectoren, dan is het normaal dat het minste water, de pomp om zeep helpt.
Slik...het wordt een heel erg dure reparatie... was aan het twijfelen om een nieuwe te kopen, maar ik wil geen diesel/ benzine meer, eerder CNG/elektrisch/ waterstof, maar bij de bedrijfsvoertuigen, ben ik met mijn wens veeeeeel te vroeg. Ben ook eens benieuwd naar de ID-buzz...
Het gaat waarschijnlijk te maken hebben met water in het brandstofsysteem. (slechte brandstof?)
Er is mij vertelt dat de cilinders hiervan geen schade gaan ondervinden, dus als dit gemaakt zou worden, zou ik verder hier geen schade aan overhouden.
Ik ga vragen om de stukken die uit de motor gehaald worden, bij te houden, zou deze wel eens willen zien., vooral de mazout pomp.
Blijkbaar geven deze 2000bar druk naar de injectoren, dan is het normaal dat het minste water, de pomp om zeep helpt.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Slecht stationair draaien na vervangen distributie riem
Nissan heeft de nv200 in het assortiment die ook volledig elektrisch leverbaar is. En wordt ook al omgebouwd naar camper.
De plugin hybride bedrijfswagens zitten er aan te komen..of zijn er al een beetje..
Groeten Peter
De plugin hybride bedrijfswagens zitten er aan te komen..of zijn er al een beetje..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...