Ik ben in het bezit van een heerlijke T4 diesel uit 1999 die helaas vervangen gaat moeten worden door die shitty milieuzones..
Ik ben al een tijdje aan het zoeken en aan het twijfelen, eerst ook nog bij T5 gekeken, maar zou toch graag een T4 houden...
Ik zoek een bus die liefst 3 tot 6 mensen mee kan nemen,
Daarom me nu aan het verdiepen in T4's die op benzine lopen..
- Ik zie er vooral veel met een automaat, en lees hier en op andere plekken dat de automaten vaak stuk gaan, maar zie niet duidelijk of dit vooral voor de diesels geld of ook voor benzine automaten..?
- Daarnaast; ik weet dat de diesel flink wat kilometers kunnen maken, gaan de benzine motoren ook makkelijk 400.000 KM mee?
Heb er nu een paar op het oog die rond de 2 ton hebben gelopen.
- of toch een beter gaan voor een 2000-2003 diesel met het risico dat die over een paar jaar ook nergens meer in mogen?
Dan nog een inrichtingsvraagje; de meeste benzines zijn 9 persoons. Ik zou er zelf graag dubbel cabine van maken zodat hij op grijs kenteken kan.
- Mag je dit gewoon zelf inbouwen van plaatmateriaal?
- En ik zou graag de dubbele cabine aan de onderkant van het bankje op de 2e rij zover mogelijk door willen trekken (en dus wel helemaal dicht) gezien ik vaak en 4 mensen en een aantal bamboestokken van 210 centimeter moet vervoeren. Met een normale DC lukt dat volgens mij net niet..Alleen in de verlengde versie.
(Heb al naar de belastingdienst gebeld met de laatste vraag maar die wisten het antwoord ook niet)
- en weet iemand toevallig wat omkeuren van geel naar grijs kenteken ongeveer kost?
Ik heb een budget van rond de 5000 euro.