Dag allemaal,
Bij de ombouw van diesel naar benzine (AVT) kwam ik erachter dat er een electronisch gasklephuis was gemonteerd. De motor heeft een 3.5 simos ECU, dus ik denk dat electronisch de beste optie is. Ik vroeg me af, omdat ik regelmatig lees dat electronische gaspedalen nogal eens stuk gaan, of het kwa veiligheid misschien toch niet beter is om een mechanisch gasklephuis te monteren en dito gaspedaal? Zou de ECU nog goed kunnen werken met een mechanische bediening?
groeten,
Jeroen
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
electronisch gaspedaal vs mechanisch
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: electronisch gaspedaal vs mechanisch
Heb in de afgelopen 20 jaar, en vele t4 verder , nog maar 1x een defect gaspedaal (potentiometer) gehad . Dus zo vaak gaan ze niet kapot hoor .jeroenH schreef: 04 mar 2019, 15:25 Dag allemaal,
Bij de ombouw van diesel naar benzine (AVT) kwam ik erachter dat er een electronisch gasklephuis was gemonteerd. De motor heeft een 3.5 simos ECU, dus ik denk dat electronisch de beste optie is. Ik vroeg me af, omdat ik regelmatig lees dat electronische gaspedalen nogal eens stuk gaan, of het kwa veiligheid misschien toch niet beter is om een mechanisch gasklephuis te monteren en dito gaspedaal? Zou de ECU nog goed kunnen werken met een mechanische bediening?
groeten,
Jeroen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: electronisch gaspedaal vs mechanisch
Ok Pascal, dank, dat geeft vertrouwen! :-)