
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Distributieriem 2.4 aab
Distributieriem 2.4 aab
Even een vraagje ik heb mijn motor op de werkbank liggen nu wil ik mijn distributieriem vervangen is dit op een makkelijke manier te doen of heb ik al die speciale tooltjes nodig ik weet dat ik de brandstof pomp moet blokkeren maar ik zit eigenlijk met de nokkenas als ik deze op een of andere manier blokkeer dan kan ik de riem toch ook vervangen? 

Vw t4 2.4 1992
Re: Distributieriem 2.4 aab
Hoezo blokkeren dan? Je kan toch gewoon aftekenen op welke stand de tandriemwielen staan?
Re: Distributieriem 2.4 aab
Schoonmaken en Alles merken voor datje begint beter teveel merktekens dan te weinig werk rustig en neem de tijd
had van alles gemaakt aan beugels en asjes maar niet gebruikt .
had van alles gemaakt aan beugels en asjes maar niet gebruikt .
En de vriendelijk groetje Frits
Re: Distributieriem 2.4 aab
Je hebt 2 types, 1 die gespannen wordt door de waterpomp en 1 die gewoon een spanrol heeft.
Om de Nokkenas te blokkeren heb je een plaatje nodig dat je aan de pompzijde in een uitsparing schuift en dat dan vlak op de cilinderkop ligt.
De poulie van de nokkenas(distributiezijde) moet je los zetten en even van de conus slaan.
Wat de krukaspoulie en trillingsdemper betreft weet ik het niet meer zeker. Die centrale bout moet ook vervangen worden, geloof ik, en die kan je maar beter aantrekken als de motor terug in je bus zit.
Om de Nokkenas te blokkeren heb je een plaatje nodig dat je aan de pompzijde in een uitsparing schuift en dat dan vlak op de cilinderkop ligt.
De poulie van de nokkenas(distributiezijde) moet je los zetten en even van de conus slaan.
Wat de krukaspoulie en trillingsdemper betreft weet ik het niet meer zeker. Die centrale bout moet ook vervangen worden, geloof ik, en die kan je maar beter aantrekken als de motor terug in je bus zit.