Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Onderhoud motor en alle mechanische delen
Onderhoud motor en alle mechanische delen
Goedendag
Ik ben begonnen met een groot onderhoud, pakkingen, keerringen, koppeling, distributie, kogels, lagers en noem maar op
Nu een vraag over de koppeling mijn druklager maakte herrie en de plaat plakte af en toe als ie stilstond, de drukgroep ziet er nog goed uit.
Wat raden jullie mijn aan compleet vervangen of alleen de slechte delen?
Ik ben begonnen met een groot onderhoud, pakkingen, keerringen, koppeling, distributie, kogels, lagers en noem maar op
Nu een vraag over de koppeling mijn druklager maakte herrie en de plaat plakte af en toe als ie stilstond, de drukgroep ziet er nog goed uit.
Wat raden jullie mijn aan compleet vervangen of alleen de slechte delen?
Laatst gewijzigd door Ener op 18 okt 2019, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Vw t4 2.4 1992
Re: Onderhoud motor en alle mechanische delen
Uiteraard compleet vervangen!
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
-
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06
Re: Onderhoud motor en alle mechanische delen
"de plaat plakte de drukgroep" ??
Re: Onderhoud motor en alle mechanische delen
De koppeling plakte als ie tijdje stil stond
Vw t4 2.4 1992
Re: Onderhoud motor en alle mechanische delen
Nu je al zo ver bent: vervangen!
Dat druklager kost volgens mij niet zo veel en t is nu wienig moeite. Je slaat jezelf voor je kop lijkt me als je over een tijdje alsnog dat lager moet vervangen terwijl alles onder de auto zit.
Mooie plaatjes trouwens, fijn sleutelen aan zo'n schone motor lijkt me.
Dat druklager kost volgens mij niet zo veel en t is nu wienig moeite. Je slaat jezelf voor je kop lijkt me als je over een tijdje alsnog dat lager moet vervangen terwijl alles onder de auto zit.
Mooie plaatjes trouwens, fijn sleutelen aan zo'n schone motor lijkt me.
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Onderhoud motor en alle mechanische delen
Al die dingen heb ik ook gedaan.
Ik heb ACV 102 Pk gelijk naar 210 pk nu 230pk
Heeft een 151 pk bak gekocht en daar zijn al die lagers , ringen, van vervangen.
is te doen, ik heb mee geholpen maar een heel karwij.
Goed bezig, en succes.
Ik heb ACV 102 Pk gelijk naar 210 pk nu 230pk
Heeft een 151 pk bak gekocht en daar zijn al die lagers , ringen, van vervangen.
is te doen, ik heb mee geholpen maar een heel karwij.
Goed bezig, en succes.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: Onderhoud motor en alle mechanische delen
Ziet er goed uit!!
Gelijk een nieuwe kop erop gezet?
Gelijk een nieuwe kop erop gezet?
Re: Onderhoud motor en alle mechanische delen
Hij is klaar en draait weer als vanouds.
Vw t4 2.4 1992
Re: Onderhoud motor en alle mechanische delen
Mooi gedaan 
