Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Raar probleem

vragen over de T5
Plaats reactie
Dodge
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:18

Raar probleem

Bericht door Dodge »

Hallo,ik zal me eerst even voorstellen..ik ben Ringo..rij met een ram,en wonende in België ...ik heb een tweedehands t5 gekocht 2.5 TDI uit 2008 caravelle uitvoering,3 maand terug had ik een platte batterij..met startkabels gestart..toertje gemaakt..geen probleem meer..na enkele dagen wil ik hem starten..en hij doet alsof de batterij weer plat is...ik probeer nog 2x en hij start terug...ik wil geen risico lopen,dus plaats ik een nieuwe batterij..starten gaat goed voor een tijdje..dan na een rit van 200km stoppen we bij de bakker..2 min later terug preciesplatte batterij...dit is nu constant dat ik niet weet of hij zal starten ja of nee...de garage heeft nog nooit van dit probleem gehoord,en wil de bus daar hebben om te onderzoeken...heeft iemand van jullie dit al meegemaakt?
Grtz
Angelo-anneveld
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Raar probleem

Bericht door Angelo-anneveld »

Dodge schreef: 05 dec 2019, 06:42 Hallo,ik zal me eerst even voorstellen..ik ben Ringo..rij met een ram,en wonende in België ...ik heb een tweedehands t5 gekocht 2.5 TDI uit 2008 caravelle uitvoering,3 maand terug had ik een platte batterij..met startkabels gestart..toertje gemaakt..geen probleem meer..na enkele dagen wil ik hem starten..en hij doet alsof de batterij weer plat is...ik probeer nog 2x en hij start terug...ik wil geen risico lopen,dus plaats ik een nieuwe batterij..starten gaat goed voor een tijdje..dan na een rit van 200km stoppen we bij de bakker..2 min later terug preciesplatte batterij...dit is nu constant dat ik niet weet of hij zal starten ja of nee...de garage heeft nog nooit van dit probleem gehoord,en wil de bus daar hebben om te onderzoeken...heeft iemand van jullie dit al meegemaakt?
Grtz

Is je dynamo niet gewoon aan stront?
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3780
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Raar probleem

Bericht door krekwakwol »

Met een voltmeter kun je controleren of de accu echt leeg is of dat er een ander probleem is.
Met een eenvoudige meter zoals deze

https://www.accudienst.nl/p52597/digita ... gJxOfD_BwE#

zou je de boordspanning kunnen meten. En die kun je gewoon laten zitten.
Mocht de spanning goed zijn kan het probleem ook in het startcircuit zitten.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie