Ik heb m'n VW T4 California drie jaar geleden ingevoerd uit NL naar België. Nu drie jaar mee op vakantie geweest. Erg van genoten, al zijn er een paar bultjes geweest onderweg. Letterlijk dan. In het plaatwerk.

Eerste jaar na het nodige poken door de keuring laswerk gehad.

Tweede jaar: plaatwerk buiten, voornamelijk de dorpels en onderkant schuifdeur.
Derde jaar eens niet voor de vakantie gelast, maar wellicht nu de twee voorste balken, en zeker de rechtse aan de beurt, plus nog wat klein (nou ja, af te wachten) plaatwerk aan de wielkasten waar de vorige Nederlandse plaatwerker rampzalig slecht werk heeft afgeleverd.
Wel hadden we tijdens de vakantie pech dat een klein stangetje bovenop de schakelkast afgebroken was, waardoor VAB wegenhulp ons heeft afgesleept en vier dagen hotel in Toulouse cadeau heeft gedaan. Lekker.
Het is een Karibikgrüne, dus hij valt wel op. 2400Diesel, met nu 240k op de teller. Dat blijft wel lopen, maar erg hard gaat 'ie niet natuurlijk.
We kijken op het gemakje uit naar een nieuwe T6 of... misschien zelfs een Mercedes bus met Euro 6D norm... Maar sjonge, wat kosten die nieuwe bussen geld zeg. Of je nu naar VW of Merc kijkt.


Voor de rest binnenin een puntgaaf ding, en ligt zo lekker op de baan dat je het gerust een zelfrijdende auto kan noemen.