Randvoorwaarden
- Goedgekeurd om meer dan 2 personen te vervoeren
- Te gebruiken als camper, maar ook voor normale autoritjes
- Moet er van buiten uitzien als een normale bus zodat hij in de straat geparkeerd kan worden
- Modulair van opzet: om niet in 1 keer alles te hoeven aanpakken wil ik eerst het minimale doen en later verder uitbreiden
- In het verleden veel met hout gewerkt, oa zelf kasten / bureau / bed etc gemaakt
- Zeilboot gehad en daar een keuken in gemaakt, ook veel aan electriciteit / electronica gedaan en het onderhoud van de diesel motor gedaan
- Geen ervaring met auto techiek / onderhoud

Ewoud, 53 jaar, Den Haag
Inhoudsopgave (klik op pijltje om naar post te gaan):
ewoudwijma schreef: 18 dec 2020, 20:22 Even wat anders gedaan vandaag.Heel belangrijk voor een camper, een goede 'radio’
ewoudwijma schreef: 22 dec 2020, 16:31 Op de een na kortste dag van het jaar is het toch gelukt op een duurzame manier een koud biertje te krijgen![]()
ewoudwijma schreef: 29 dec 2020, 16:36 Vandaag de laatste alubitumen geplaatst voor het ontdempen van de auto.
ewoudwijma schreef: 03 jan 2021, 16:34 Hier een sneak preview van welke richting het op gaat (en de armaflex XG 19mm zit er ook in, 6mm voor de overige witte delen komt nog):
ewoudwijma schreef: 09 jan 2021, 10:02 Gisteren de bus weer opgehaald bij https://www.hekkemakampeerauto.nl/.
ewoudwijma schreef: 10 jan 2021, 20:02 Ik ben eerst met een trekveer van binnen naar buiten gegaan, daarna de slang om de trekveer geschoven en deze er door geduwd.
ewoudwijma schreef: 13 jan 2021, 11:15 Plafond en zijwanden zijn nu geisoleerd met alu bitumen en armaflex xg 19 mm
ewoudwijma schreef: 16 jan 2021, 10:52 Ben er toch nog niet helemaal uit hoe ik de opbergruimte vast ga zetten.
ewoudwijma schreef: 24 jan 2021, 18:17 Hierdoor ook begonnen met nadenken hoe diefstalbestendig de bus is.
ewoudwijma schreef: 27 jan 2021, 10:52 Electriciteit update: Keukenblok geplaatst en verankerd in de bus. Accu geplaatst, schakelbord zoals hierboven genoemd, ontworpen, gebouwd en geplaatst.
ewoudwijma schreef: 30 jan 2021, 20:40 ging het gloeidraadje (Stroring in motorregeling) knipperen. ook het motorblok lampje (Storing in katalysator) branden.
ewoudwijma schreef: 06 feb 2021, 21:45 Intussen ben ik er uit en vorderen de plafondkasten al behoorlijk:
ewoudwijma schreef: 19 feb 2021, 15:25 Tussen al de andere werkzaamheden is de bedbox ook aardig opgeschoten.
ewoudwijma schreef: 02 mar 2021, 12:49 Ik heb 2 flexibele zonnepanelen besteld die ik op het hefdak wil monteren.