Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 2.5 vs Vito 120
T5 2.5 vs Vito 120
Ik denk ik ga eens lekker vloeken in de kerk
Langzaam maar zeker krijgt mijn trouwe T5 steeds meer km op de teller en hoewel die fantastische 5 cilinder nog steeds prachtig loopt en ik verbijsterend weinig mechanische ellende heb gehad met deze heerlijke bus kijk ik toch alvast voorzichtig om me heen voor wat nieuwer.
Ik zoek in recentere T5's maar ben flabbergasted hoe duur Volkswagen is en blijft
Dus ik kijk ook stiekem naar een andere type Duitser (Spanjaard) en wel naar de Mercedes Vito 120 CDI (de 3L 6 cilinder)
behalve roestvorming, waarom zou ik geen Vito 120 kiezen?
Langzaam maar zeker krijgt mijn trouwe T5 steeds meer km op de teller en hoewel die fantastische 5 cilinder nog steeds prachtig loopt en ik verbijsterend weinig mechanische ellende heb gehad met deze heerlijke bus kijk ik toch alvast voorzichtig om me heen voor wat nieuwer.
Ik zoek in recentere T5's maar ben flabbergasted hoe duur Volkswagen is en blijft
Dus ik kijk ook stiekem naar een andere type Duitser (Spanjaard) en wel naar de Mercedes Vito 120 CDI (de 3L 6 cilinder)
behalve roestvorming, waarom zou ik geen Vito 120 kiezen?
2006 T5 2.5 AXD
- Pascal-141
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 2.5 vs Vito 120
...omdat je dan naar een Mercedes forum moet verhuizen ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T5 2.5 vs Vito 120
Klant bij ons geeft dit ook aan, heeft er een Caddy bij gekocht voor langere afstanden.........
Jos.
Ben ook benieuwd hoelang deze blijft.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: T5 2.5 vs Vito 120
Tja verbruik is wel een dingetje inderdaad..
De binnenmaten zijn ook net ff wat minder zie ik..
De binnenmaten zijn ook net ff wat minder zie ik..
2006 T5 2.5 AXD
Re: T5 2.5 vs Vito 120
Een 6 cylinder, 3 liter, zuipen?
Hoe kan dat nou?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Hoe kan dat nou?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: T5 2.5 vs Vito 120
Een 6 cylinder, 3 liter, zuipen?
Hoe kan dat nou?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Hoe kan dat nou?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
- Multivan Generation
- Berichten: 34187
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 2.5 vs Vito 120
Ga je de keutel al weer een beetje intrekken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T5 2.5 vs Vito 120
dan kan je toch beter voor zo'n zuinige caddy gaan?
jaren terug (40 jaar?) was ik langere tijd in duitsland in een hotel, was er taxichauffeur die een benz station had gekocht, die waren toen net nieuw als model bij mercedes. werd die taxi chauffeur door z'n collega's compleet afgebrand.
"Mensch... ein Benz? damit mochte mann selbst nicht im bestattungswagen gesehen werden"
jaren terug (40 jaar?) was ik langere tijd in duitsland in een hotel, was er taxichauffeur die een benz station had gekocht, die waren toen net nieuw als model bij mercedes. werd die taxi chauffeur door z'n collega's compleet afgebrand.
"Mensch... ein Benz? damit mochte mann selbst nicht im bestattungswagen gesehen werden"
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: T5 2.5 vs Vito 120
En nu is bijna elke Duitse taxi een botergele Benz. Tijden veranderen
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T5 2.5 vs Vito 120
Die 3.0 V6 kun je goed chippen
Re: T5 2.5 vs Vito 120
Ik ben me natuurlijk gewoon aan het oriënteren en heb de commentaren hier leren waarderen, vandaar mijn vraag.
En om eerlijk te zijn ben ik ook gewoon super tevreden met mijn T5 2.5 maar dat was ik hiervoor ook met mijn Chrysler Grand Voyager 2.5.
voorlopig staat een nieuwere T5 nog dik op punten voor maar de optie voor een (bijvoorbeeld) Vito of V-Klasse staat nog wel open..
2006 T5 2.5 AXD
Re: T5 2.5 vs Vito 120
Ik moet zeggen dat zo een MB V6 diesel lekker doorkachelt op de snelweg.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 21 aug 2010, 12:37
Re: T5 2.5 vs Vito 120
Heb de overstap van T4 naar T5 elke keer maar uitgesteld omdat ik steeds hoorde dat de T4 gewoon beter is.
Nu het toch maar moest ivm Euro 3 en kosten, ook even goed rondgevraagd bij bevriende MB en VW garagisten.
De MB specialist raadde me mijn voorkeur (6 Cyl) af omdat de onderhouds- en verbruikskosten veel hoger zouden liggen dan bij een 4 cylinder.
De VW specialist raadde me aan voor een 4 cylinder te kijken ipv naar mijn 1e voorkeur, weer een 5 cylinder.
Omdat ik al weer wat jaren tevreden en trouwe klant ben bij de VW specialist, heb ik nu sinds kort een T5 4 cylinder.
Rijdt super
Hopelijk net zoveel, tevreden en veilige KM's als met mn T4's (meer dan 1.000.000)
Nu het toch maar moest ivm Euro 3 en kosten, ook even goed rondgevraagd bij bevriende MB en VW garagisten.
De MB specialist raadde me mijn voorkeur (6 Cyl) af omdat de onderhouds- en verbruikskosten veel hoger zouden liggen dan bij een 4 cylinder.
De VW specialist raadde me aan voor een 4 cylinder te kijken ipv naar mijn 1e voorkeur, weer een 5 cylinder.
Omdat ik al weer wat jaren tevreden en trouwe klant ben bij de VW specialist, heb ik nu sinds kort een T5 4 cylinder.
Rijdt super
Hopelijk net zoveel, tevreden en veilige KM's als met mn T4's (meer dan 1.000.000)
Re: T5 2.5 vs Vito 120
Heb ook heel lang met mijn t4 gedaan.
Met name door de te grote hoogte van de t5/t6, sinds 2 jaar nu Vito 113 (136 Mercedes pk, dus eigenlijk meer).
Is makkelijk te chippen naar 155 pk, maar voor ons niet nodig.
Geen extra onderhoud gehad, zuinig, traag in de stad door lompe schakelbak, snel op de grote weg, erg wendbaar, precies wat ik zocht.
Door de 2143 cc voelt het net wat robuuster aan dan de 1968 cc.
Heb wel de kokerbalken etc., gewaxt, zat af fabriek niets in.
Kijk nog steeds op dit forum wegens t4 nostalgie. T4 is de bus.
Met name door de te grote hoogte van de t5/t6, sinds 2 jaar nu Vito 113 (136 Mercedes pk, dus eigenlijk meer).
Is makkelijk te chippen naar 155 pk, maar voor ons niet nodig.
Geen extra onderhoud gehad, zuinig, traag in de stad door lompe schakelbak, snel op de grote weg, erg wendbaar, precies wat ik zocht.
Door de 2143 cc voelt het net wat robuuster aan dan de 1968 cc.
Heb wel de kokerbalken etc., gewaxt, zat af fabriek niets in.
Kijk nog steeds op dit forum wegens t4 nostalgie. T4 is de bus.
t2 1584cc 35 kW->t4 1896cc 50 kW-> Vito 2143cc OM651(reduziert)100 kW