Voor mijn werk wil ik een omvormer (zuivere sinus) plaatsen zodat ik accu's en laptop kan opladen. Daarbij ligt er achterin een redelijk zware versterker en laad ik continu 2 zaklampen (maglite) op ..
Omdat er toch wel wat van de startaccu gevraagd wordt (al gebruik ik het meeste altijd met draaiende motor), en de startaccu's daardoor redelijk snel slecht worden/in de kou leeg raken (zaklampen continu opladen lijkt hem de das om te doen gek genoeg), had ik in mijn T5 een 2e accu geplaatst. Er zat een simpel relais tussen welke schakelde boven de 13,2v (deze was kapot gegaan, dus ga ik sowieso niet meer gebruiken)
Zoiets zou ik in mijn nieuwe bus ook willen doen.
35mm kabel heb ik bewaard, alsmede de bijbehorende zekeringen. Alleen word ik onzeker over alle verhalen van het start stop systeem / accu...
Liefst plaats ik in de achterbak een extra accu, maar wat heb ik concreet nodig om e.e.a. te laten werken en te laden zonder storingen te krijgen?
En is een 35mm kabel netjes naar achteren te brengen onder de matten? (in mijn t5 zat het niet echt zoals ik het in mijn nieuwe auto wil