Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olie verversen

vragen over de T4
Plaats reactie
famvdster
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2007, 16:36

Olie verversen

Bericht door famvdster »

Hoi,

Ik kwam er onlangs achter dat bij de grote beurt vorig jaar de monteur in het service boekje heeft aangestreept dat er geen olie ververst (long-life) is, terwijl ik het wel betaald heb.

Hoe kun je zien of de olie inderdaad ververst is? De auto is uit 2003 had toen ca. 52000 km gelopen en de olie was nog niet eerder ververst. nu staat er ca 67000 km op te teller.

Daarnaast heb ik ergens gelezen dat de auto zelf indicatie aangeeft of de olie vervangen moet worden. Terwijl ik de indruk had dat bij long-life olie dat in ieder geval elke twee jaar de olie ververst moest worden. Hoe zit dat?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet Eric
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij was je met longlife en eerste olieverversing bij 52000 km ook al zeer rijkelijk over de verversingstermijn (ik meen 30.000 km) heen.......

Als je betaald hebt voor oliewissel en in het serviceboekje is aangekrijst dat dit NIET gedaan is..... confronteer de dealer hiermee en probeer nieuwe olie (met filter) te eisen.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

laat hem dan toch maar verversen ,waarschijnlijk heeft hij je interval weer op nul gezet.

gemiddelt kwam bij mij de service melding bij 30.000 a 35.000 km ,dus die van jouw is bij +/- 30.000 ververst bij het zelfde bedrijf en was pas bij circa 60.000 km (van grote beurt naar grote beurt) weer aan de beurt.

maar dan blijft het vreemd dat hij de melding nog niet geeft en dat je er voor betaald heb.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Olie verversen

Bericht door frank884 »

famvdster schreef:Hoi,

Ik kwam er onlangs achter dat bij de grote beurt vorig jaar de monteur in het service boekje heeft aangestreept dat er geen olie ververst (long-life) is, terwijl ik het wel betaald heb.

Hoe kun je zien of de olie inderdaad ververst is? De auto is uit 2003 had toen ca. 52000 km gelopen en de olie was nog niet eerder ververst. nu staat er ca 67000 km op te teller.

Daarnaast heb ik ergens gelezen dat de auto zelf indicatie aangeeft of de olie vervangen moet worden. Terwijl ik de indruk had dat bij long-life olie dat in ieder geval elke twee jaar de olie ververst moest worden. Hoe zit dat?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet Eric
Als Hij geen olie heeft ververst en jij hebt er wel voor betaald dan heeft hij jou bedrogen.... :politie
Als je de peilstok eruit trekt en je ruikt even aan de olie die eraan hangt
(los van de kleur van de olie) maar je ruikt het heel goed of het verse of oude olie is. :ie
En bij longlifeservice is het 1x/ 2 jaar of 1x/30.000km olie verversen.
Aan die indicator zou ik niet te veel waarde hechten.

Persoonlijk laat ik de olie geen 2 jaar ik de motor zitten dat geld ook voor de filter.
1x/jaar gaat er nieuwe olie en filter op, en ik rijdt maar 20.000 km /jaar
(op schone olie moet je niet sparen want dat kan later veel geld kosten)( hij smeert dure onderdelen als de turbo enz)
Wel heb ik er geen 0 w 30 of 5 w 30 olie in (de zgn longlife olie waar de dealer zoveel aan verdiend, ) maar 5 w 40 overigens ook volledig sythetische!!!.
en die ververs ik zelf.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

ik idem dito, 5 W 40 en zelf doen!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie