Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wegenbelasting ??

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue Thunder 505
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:16
Locatie: Almere

Wegenbelasting ??

Bericht door Blue Thunder 505 »

Tja, ik heb de mazzel nog steeds grijs te rijden met mijn auto ivm. mijn bedrijfje. Toch zal dit niet al te lang meer duren denk ik dus ik zal ook naar geel gaan. Nu heb ik ooit een lijst geprint met gewichten en prijzen voor de wegenbelasting.

Weet iemand waar ik die lijst op het net kan vinden?

Tja dan zal ht er waarschijnlijk wel van komen dat Blue Thunder zijn busje moet verkopen of ruilen tegen een VW Passat. :muur

Maar wat ga ik dan wel niet allemaal betalen?

Fredje :happy
http://www.automake-up.nl

TALENT CONTROLS POWER
Gebruikersavatar
schaapT4
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:14
Locatie: het friesche land

wegenbelasting

Bericht door schaapT4 »

hallo, kijk eens op ; http://www.belastingdienst.nl/ reken / mrb
die hebben daar een mooi rekenprogramma voor
:toppie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Fred,www.belastingdienst .nl...als ie tussen de 1750 en 1850 kg zit betaal je 295 euri per kwartaal.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Blue Thunder 505
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:16
Locatie: Almere

Ik ga effe kijken!

Bericht door Blue Thunder 505 »

Dank je wel Schaapt4/Harry. Had ik al eerder gezien bedenk ik me nu maar je weet hoe het gaat toch? Das een hoop euries! Maar ik ga hier ook even kijken wat bv een Passat benzine doet. Wil me een beetje orienteren.

Groetjes Fred :gekte
http://www.automake-up.nl

TALENT CONTROLS POWER
Gebruikersavatar
wolfman
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:23

Re: Wegenbelasting ??

Bericht door wolfman »

Blue Thunder 505 schreef:Tja, ik heb de mazzel nog steeds grijs te rijden met mijn auto ivm. mijn bedrijfje. Toch zal dit niet al te lang meer duren denk ik dus ik zal ook naar geel gaan. Nu heb ik ooit een lijst geprint met gewichten en prijzen voor de wegenbelasting.

Weet iemand waar ik die lijst op het net kan vinden?

Tja dan zal ht er waarschijnlijk wel van komen dat Blue Thunder zijn busje moet verkopen of ruilen tegen een VW Passat. :muur

Maar wat ga ik dan wel niet allemaal betalen?

Fredje :happy
Ga je stoppen met je bedrijf of wat bedoel je daarmee?
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Bericht door Wim T4 935 »

Ook ik heb zitten kijken naar teruggaan naar een VW Passat ivm versombering grijskenteken voor particulieren en na zorgvuldig plussen en minnen bleek voor mij met ca 25000km per jaar een VW T4 nog altijd aantrekkelijker dan een Passat. Uiteraard is dat sterk afhankelijk van je persoonlijke omstandigheden zoals aantal km pj maar ik ben nog elke dag blij met onze T4
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Blue Thunder 505
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:16
Locatie: Almere

Bericht door Blue Thunder 505 »

Waarschijnlijk ga ik er mee stoppen. Ben hier afgelopen jaren best wel druk mee geweest en wil ook wat tijd voor mijzelf hebben maar zeker voor mijn kinderen.

Het kan dus zo zijn dat ik automake-up.nl weg doe. Erg jammer want dit begon best wel goed te lopen. Met een 40 urige baan is het best wel moeilijk om dit erbij te houden. Mijn website (naam) staat te koop. In de afgelopen jaren is deze best wel bekent geworden en trekt dagelijk zeker zo'n 500 bezoekers. Belangstelling? :knipoog

Stop ik hiermee dan gaat de auto van grijs naar geel. En da's best wel veel!!!
Heb evt. wel belangstelling voor een Passat of Golf. Ben een beetje aan het rondneuzen.
Het kan dus zo maar zijn dat je binnekort mijn auto op Marktplaats tegen komt...

Maar we gaan eerst even wat informatie inwinnen over andere modellen en prijzen.

Fred
http://www.automake-up.nl

TALENT CONTROLS POWER
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

Blue Thunder 505 schreef:Waarschijnlijk ga ik er mee stoppen. Ben hier afgelopen jaren best wel druk mee geweest en wil ook wat tijd voor mijzelf hebben maar zeker voor mijn kinderen.

Het kan dus zo zijn dat ik automake-up.nl weg doe. Erg jammer want dit begon best wel goed te lopen. Met een 40 urige baan is het best wel moeilijk om dit erbij te houden. Mijn website (naam) staat te koop. In de afgelopen jaren is deze best wel bekent geworden en trekt dagelijk zeker zo'n 500 bezoekers. Belangstelling? :knipoog

Stop ik hiermee dan gaat de auto van grijs naar geel. En da's best wel veel!!!
Heb evt. wel belangstelling voor een Passat of Golf. Ben een beetje aan het rondneuzen.
Het kan dus zo maar zijn dat je binnekort mijn auto op Marktplaats tegen komt...


Ik weet niet in welke prijsklasse je kijkt, maar in de vw stal is de nieuwe caddy
ook best een heel aardige wagen, en dan krijg je ook veel waar voor je geld
net als met een transporter.. en ook een goed uitzicht met "echte" spiegels
net als in een transporter, en de kofferbak is veel groter als van en passat.

Maar we gaan eerst even wat informatie inwinnen over andere modellen en prijzen.

Fred
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Harm »

Hallo Fred,

Ga je er financieel zoveel op vooruit als je weer een personenauto op geel gaat rijden? Is het niet mogelijk om op het tussentarief van grijs particulier te gaan rijden? Als je weet dat je T4 technisch OK is lijkt me het risico van een andere occasion tamelijk groot.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik meen dat grijs kenteken t4 voor particulier (dus auto moet voldoen aan grijs kenteken regels en ook zo gereden worden) iets van 1000 á 1100 euro per jaar kost, dat ben je denk ik ook snel kwijt voor een benzine passat variant op geel.. als die al niet meer kost.......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Sandrrr
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2007, 23:49
Locatie: Zaanstad

overstappuh!?

Bericht door Sandrrr »

Ik ben enige tijd geleden overgestapt van mijn passat naar een t4.
Ik zal je vertellen dat ik voor mijn passat 1,9 tdi 110 pk slechts enkele euro minder wegenbelasting betaalde.
Ik heb de T4 gekocht, btw, betaald maar als particuliere bestelauto bij de belasting laten registreren, het is nu dus een marge auto.
Ik betaal daarom geen provinciale optanten.
Als je genoeg km maakt en je houdt van bussierijden zou ik de overstap niet maken. Je betaald dan gewoon wat meer maar heb wel de voordelen van een bus.
Wat ik wel merkte is dat mijn passat 1:20 reed op de snelweg en mijn t4 1:14.
Ga dus maar goed reken wat je meer of minder kwijt bent.
En denk er ook over na dat je de passat ook moet aanschaffen en daar natuurlijk weer de hoofdprijs voor mmoet betalen en hopen dat tie goed is. en dan moet je bussie weg en daar krijg je weer geen moer voor terug.
dus uiteindelijk ga je flink dokken, en als je dat alles bij elkaar gaat optellen kun je er wel eens achter komen dat je voor dat geld nog wel vijf jaar hgeel goedkoop had kunnen rijden in je bus.

grt sandrrr
T4-EVERREADY
Plaats reactie