Sinds een weekje zijn mijn vriendin en ik in het bezit van een T4 Westfalia uit 1992.
Het is een geïmporteerd voertuig uit Duitsland, sinds 2001 rijdt deze in Nederland rond.
Er hangt een 2.4 diesel 5 cilinder in met motorcode AAB. Kilometerstand ca 380.000 km. Niet de snelste, maar dat hoeft van ons ook niet. Want vakantie begint voor ons al, zodra we thuis wegrijden.
Gezien de hoge kilometerstand, was ik er eerst een beetje huiverig voor. Ik heb mij eerst goed laten informeren, oa door dit geweldige forum en een aantal monteurs bij het bedrijf waar ik werk. Werkelijk iedereen die ik erover sprak, zei dat deze motoren onverwoestbaar zijn, mits je goed onderhoud pleegt. De volledige onderhoudshistorie is bekend, dus dat vond ik een voordeel.
We zijn er gaan kijken en hij zag er erg netjes uit voor z'n leeftijd. Je merkte direct dat vorige eigenaren er zuinig op waren en het busje met liefde hebben behandeld. Er zitten weinig opties op, maar wat er niet opzit kan ook niet kapotgaan! haha.

Er waren een aantal interieurlampjes kapot, daarom besloten om de boel om te bouwen naar LED verlichting.
Wederom het forum hiervoor gebruikt om informatie te winnen.
Deze zijn inmiddels besteld en hoop ik eind deze week in te bouwen. Ondertussen de kunststof biesjes iets warm gemaakt en deze weer op hun plaats gedrukt. Op de foto kun je mooi het verschil zien tussen boven en beneden. Van het voorjaar willen we het doek van het hefdak grondig schoonmaken, ik vermoed dat het originele doek er nog inzit.
Dan willen we ook het overige interieur goed schoonmaken.
Ik ben er al wel achter dat de huishoudaccu niet wil opladen dmv walstroom, maar wel oplaad als we rijden.
De startaccu en de huishoudaccu (nu 1 van 105 ipv 2 accus) zijn afgelopen jaren vernieuwd en de lader is in de loop van jaren ook vernieuwd, de originele zit er in ieder geval niet meer in.
De standkachel werkt ook niet meer. Ik zal hier hiervoor een nieuw topic aanmaken.
Dat zijn puntjes die we in de loop der tijd willen aanpakken.
Hij gaat straks lekker de stalling in, zodat hij mooi droog staat.
We hopen er veel plezier en vrijheid van te krijgen!
groet Rick.