Probleem kort samengevat (als dat lukt ;-) )
- Lichtverklikker deed het niet meer. Best vervelend als je een paar keer je verlichting vergeet uit te zetten.
- Centrale vergrendeling ging na 30 sec weer vanzelf op slot als ik alleen de bestuurderskant had geopend.
- Deur open symbool verscheen niet op het dashboard bij bestuurderskant maar wel bij de andere deuren.
Mogelijk euvel:
- De microswitch in het deurslot is moe.
Oplossing:
- Deurslot en switch onderzoeken.
Daar had ik vandaag de tijd voor.
Met veel moeite de deurbekleding eraf gekregen. Vorige eigenaar had een gedeelte vast gelijmd waardoor de twee bovenste schroeven niet te bereiken waren.
Metalen plaat verwijderd (eerst de raamklemmen losgedraaid en raam naar boven geduwd en met ducktape vastgezet).
Het langwerpige rubber in de deur losgehaald zodat je met een torx20 het slot schroefje kan losdraaien. Het ijzerdraadje losgewipt voor de buitenhendel. Een als laatst de twee schroeven van het gehele slot los gedraaid, dan heb je het slotmechanisme eruit.
Bij de microswitch zat een hoop vuil en vet, dit schoongemaakt met een tandenborstel (nee, niet die van mijn vriendin

Maar nu,....
Tot het nieuwe slot binnen is, natuurlijk eerst alles terug geplaatst. Deur dicht gegooid en centrale vergrendeling getest en deed het goed. Daarna de deur weer willen open doen van buitenaf, helaas, slot is ontgrendeld maar deur krijg ik niet meer open. Van binnenuit aan het stalen draadje trekken, gaat heen en weer, maar deur gaat niet open.
Gelukkig had ik de bekleding nog niet terug geplaatst en kon zo de metalen plaat makkelijk weer loshalen. Met m'n hand ertussen om bij het slot te komen maar kan nergens aan trekken of iets dergelijks. Om meer ruimte te maken heb ik het raam en raamrubber eruit gehaald. Dit geeft meer zicht op wat je doet. Wat ik ook doe, van buitenaf met sleutel heen en weer en aan de hendel trekken, het slot gaat niet open.
Kan het zijn dat met het terug plaatsen het slot (of slothaak) nu te strak in de vergrendeling zit en de haak niet meer open wilt springen? Iemand enig idee hoe deze deur weer open te krijgen?
Alvast bedankt voor enige feedback!