Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hier is de nieuwe T7 Transporter
- Pascal-141
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Hier is de nieuwe T7 Transporter
Hier is de info over het nieuwe model Transporter T7 .( oftewel de Ford Transit kopie)
https://www.carscoops.com/2024/01/2025- ... e-we-know/
Spijtiggenoeg voorzien van Ford aandrijving en geen VW motor
Wat wél een voordeel is : het aanhangwagengewicht werd verhoogd naar 2,8Ton
https://www.carscoops.com/2024/01/2025- ... e-we-know/
Spijtiggenoeg voorzien van Ford aandrijving en geen VW motor
Wat wél een voordeel is : het aanhangwagengewicht werd verhoogd naar 2,8Ton
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Oei, dan lijkt de nieuwe Multivan ineens een stuk knapper
(Dit is nog wel een digitale impressie zie ik).
Ford-motoren hoeven geen nadeel te zijn...
(Dit is nog wel een digitale impressie zie ik).
Ford-motoren hoeven geen nadeel te zijn...
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe, door Ford ontworpen en gebouwde Transporter door VW Transporter liefhebbers wordt ontvangen. Persoonlijk vind ik het complete afgang voor Volkswagen en ongelofelijk dom dat VW één van zijn iconen vervangt door een Ford derivaat. Stel je voor dat VW zijn nieuwe Golf zou vervangen door bijv. een Ford Focus!? Naar mijn idee heeft het voormalige VW management zich volledig gefocust op het ontwikkelen van EV’s en daardoor de doorontwikkeling van de eigen iconen gewoon compleet verwaarloosd. En hoe dat EV ‘avontuur’ voor VW heeft uitgepakt is inmiddels wel duidelijk. Voor mij, na vijf generaties VW Transporter, geen nieuwe meer. Want waarom zou je nu nog voor een, ongetwijfeld veel duurdere, VW kiezen terwijl je voor minder een vrijwel gelijke Ford kunt kopen. En naast dat VW zijn Transporter door Ford heeft laten ontwikkelen en laat bouwen, veronachtzaamd het tegelijkertijd ook alle bedrijven die zich al jaren lang hebben gespecialiseerd in het aanpassen van VW Transporter zoals bijv. de vele camperbouwers. Deze hele markt heeft VW gratis overgeleverd aan Ford! Wat een strategische misser. Of zie ik dat nu helemaal verkeerd? Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen maar vooralsnog wil ik gewoon een echte Volkswagen als ik een Volkswagen koop en niet een ge-rebagde versie welke compleet is ontwikkeld en wordt gebouwd door een concurrent. Zelfs de motoren zijn niet meer van VW!
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Als je dit leest zou je haast gaan geloven dat Volkswagen de enige fabriek is die fatsoenlijke auto's kan bouwen en dat die Ford auto's totaal niet deugen.
De eerste Volkswagen rolde in 1940 van de band en toen had Ford al bijna 40 jaar ervaring met het bouwen van auto's. Dat ze nu na 120 jaar nog steeds bestaan als een van de grotere automerken geeft toch wel aan dat ze het bouwen van auto's nog niet verleerd zijn.
Het is gewoon al jaren een algemene trend in autoland dat merken steeds meer samen gaan werken en gebruik maken van elkaars platforms, motoren en productiecapaciteit. En nu Volkswagen zich richt op elektrische voertuigen is het niet zo gek dat ze voor de brandstofauto's naar een efficiëntere werkwijze voor ontwikkeling en productie gaan kijken. Maar dat wil niet automatisch zeggen dat dit slechtere auto's oplevert.
En wat is nog een 'echte' Volkswagen? Een Volvo is ook allang geen Zweedse auto meer maar een merk met een Chinese eigenaar die de grootste fabriek in België heeft staan.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Pascal-141
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Ook Ford kampt met serieuze motorproblemen ... hun ecoboost motoren (en dus ook de motor die in de Transit custom en nu ook de T7 ligt) zijn motoren waarbij de distributieriem in de motorolie draait . Een of andere Ford medewerker dacht toen dat dit minder wrijving zou geven met het oog op brandstofverbruik reductie. Het resultaat in werkelijkheid is dat de riem na verloop van tijd begint af te brokkelen in de olie, waardoor de aanzuig van de oliepomp verstopt geraakt , de motor zonder oliedruk valt en het dan einde verhaal is voor de motor . Dit word nog erger/versneld als er andere motorolie gebruikt word als wat werd voorgeschreven door Ford wat wel vaker gebeurd , zelfs door de dealers ), of bij te lange onderhoudsintervallen.Hanz schreef: ↑13 jan 2024, 13:30Als je dit leest zou je haast gaan geloven dat Volkswagen de enige fabriek is die fatsoenlijke auto's kan bouwen en dat die Ford auto's totaal niet deugen.
De eerste Volkswagen rolde in 1940 van de band en toen had Ford al bijna 40 jaar ervaring met het bouwen van auto's. Dat ze nu na 120 jaar nog steeds bestaan als een van de grotere automerken geeft toch wel aan dat ze het bouwen van auto's nog niet verleerd zijn.
Mij lijkt het ook niet logisch om een riem in motorolie te laten draaien. Ik zou dan kiezen voor een ketting ipv een riem. Bovendien word de riem ook nog eens opgespannen door een glijstuk op de rug van de riem , lijkt mij een erg slijtagegevoelig ontwerp.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Er is zeker 10x meer kostbare ellende met volkswagen motoren dan met ford motoren.
Niet te vertrouwen Duitse. En waardeloze garantie en coulance dat is ook feit.
Deze info weet een ieder die kan lezen of op een andere manier info kan opnemen.
Kun je wel over een riempje en olie beginnen....zwaktebod.
Niet te vertrouwen Duitse. En waardeloze garantie en coulance dat is ook feit.
Deze info weet een ieder die kan lezen of op een andere manier info kan opnemen.
Kun je wel over een riempje en olie beginnen....zwaktebod.
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Spijtig dat jij zulke ervaringen hebt met de VW. Ik werk al meer dan 15 jaar bij de VW dealer en de bussen die wij in onderhoud hebben en waarbij de klanten ons het onderhoud gunnen kunnen wij altijd meedenken in de kosten qua eventueel coulance etc.Lambiek schreef: ↑15 jan 2024, 23:02 Er is zeker 10x meer kostbare ellende met volkswagen motoren dan met ford motoren.
Niet te vertrouwen Duitse. En waardeloze garantie en coulance dat is ook feit.
Deze info weet een ieder die kan lezen of op een andere manier info kan opnemen.
Kun je wel over een riempje en olie beginnen....zwaktebod.
Dus niet alles bij een andere garage en met je ‘shit’ naar de dealer dan kan je weinig medewerking verwachten. Uiteraard weet ik niet of bovenstaande van toepassing is voor jou.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Ik vraag me af of Lambiek nog wel een VW heeft, of alleen maar negativiteit hier spuiwt.
Dan vraag ik mezelf af. Hoeveel fabrieksnieuwe Volkswagens heb je zelf gekocht en de showroom uit gereden? Of was het maar een reactie om wat te klagen te hebben/of je mening te ventileren?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Wat aanblik betreft wint de T7 het van de Ford Transit versie. Nu enkel die spiegels nog fatsoenlijk in model.
Groet, Ronald
- Pascal-141
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Lambiek schreef: ↑15 jan 2024, 23:02 Er is zeker 10x meer kostbare ellende met volkswagen motoren dan met ford motoren.
Niet te vertrouwen Duitse. En waardeloze garantie en coulance dat is ook feit.
Deze info weet een ieder die kan lezen of op een andere manier info kan opnemen.
Kun je wel over een riempje en olie beginnen....zwaktebod.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Fimpje van Transporter HQ!!
Engelsen en humor... ;-)
Engelsen en humor... ;-)
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Even voor een objectieve beeldvorming: is het zeker dat er in de T7 een EcoBoost motor van Ford komt en zo ja is het dan zeker dat dit een motor is met een zogenaamde wetbelt distributieriem, die in de olie draait? Ik heb begrepen dat er ook EcoBoost motoren zijn met een traditionele droge distributieriem.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
@Hanz,
kijk even hier:
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=71227
misschien wordt je er wat wijzer van?
kijk even hier:
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=71227
misschien wordt je er wat wijzer van?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Het zal wel aan mij liggen maar nee, daar word ik niets wijzer van. Ik zie daar helemaal niets staan over een distributieriem, al dan niet in de olie.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hier is de nieuwe T7 Transporter
Als je hier kijkt: https://www.volkswagen-nutzfahrzeuge.de ... esel%22%7D
dan kun je de motoren zelf nog niet selecteren.
Kijk je hier: https://vwpress.files.wordpress.com/201 ... p455_d.pdf
dan zie je de slag van 95,5 mm staan. En volgens mij is dat zo gebleven bij de T6 en T6.1
Bij de T7 staat er ineens wat anders. Als ik dan op de site van Ford kijk en de vermogens vergelijk op pagina 2
https://www.ford.nl/content/dam/guxeu/n ... custom.pdf
Dan denk ik te mogen zeggen dat er Ford motoren gebruikt gaan worden in de T7.
Hoe die motoren er technisch uitzien weet ik niet. Maar Ford spreekt van Ecoblue motoren.
En daarvan kun je hier iets vinden/zien: https://www.ford.nl/ondersteuning/hoe/a ... blue-motor
Ik zie daarin geen distributieriem die loopt in een oliebad.
Maar zoals Pascal al schreef, dat betrof de ecoBOOST motoren.
Wellicht ook eens leuk om te bekijken: https://fordauthority.com/category/ford/transit-custom/
https://fordauthority.com/2023/10/next- ... it-custom/
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...