Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stuurbekrachtiging doet vreemd

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frits885
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2007, 16:05
Locatie: Hengelo

stuurbekrachtiging doet vreemd

Bericht door Frits885 »

Ik heb een raar probleem met de stuurbekrachtiging van mijn T5 2008, 2.5 TDI 174PK, motorcode BPC.
Af en toe lijkt het of de stuurbekrachtiging uitvalt, sterker nog, ik heb het idee dat die soms tegenwerkt.
Als ik dan wil sturen, bijvoorbeeld bij het insturen van een rotonde, dan is het net of de stuurbekrachtiging het stuur tegenhoudt. Als ik hard genoeg aan het stuur trek, dan schiet het ineens los en werkt de stuurbekrachtiging. En dat is best vervelend als je te snel de rotonde instuurt. :nuts
Ik kan het niet opwekken of voorspellen, het gebeurt op onverwachte momenten. Soms heb ik dagen geen last, dan weer twee keer op een korte rit. Ik heb het idee dat het probleem meestal optreedt als ik een wat langer stuk rechtdoor heb gereden en/of wat meer toeren heb gemaakt. Ik heb - nu ik dit zo tik - bovendien het idee dat ik het alleen nog maar meegemaakt heb bij het sturen naar rechts. Maar dat kan ook komen omdat de meeste rotondes en afslagen (eerst) rechtsaf gaan.
Ook denk ik, maar dat hoeft niet waar te zijn, dat het probleem niet optreedt als ik voor een afrit een klein beetje met m'n stuur slinger of als ik net voor de stuurbeweging terugschakel.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Groeten, Frits
Multivan Highline 2008 174PK 4Motion
:driveT5
Plaats reactie