Goedemiddag allemaal,
Bij deze wil ik mij even voorstellen. Mijn naam is Sibrand (60).
Onlangs hebben we een VW T4 California blue 2.5tdi (102pk) uit 1998 overgenomen. De motorkap is al eens overgespoten vanwege steenslag (blue sticker ontbreekt dus).
De bus is goed onderhouden met hier en daar wat plekjes, maar dat mag voor een bus van deze leeftijd.
In de achterklep zitten aan de bovenkant 2 lichte deuken vanwege waarschijnlijk de fietsendrager. Deze was er niet bij geleverd. Voor elektrische fietsen kon dit toch al niet vanwege het gewicht. Binnenkort wil ik kijken voor een andere fietsendrager. De bus is overigens voorzien van een trekhaak.
Tevens zit er in de achterklep een roestplek aan de linkeronderzijde van het raam. Dit wil ik laten behandelen. Daarvoor zal de achterruit er uit moeten en wil ik de achterklep laten overspuiten. De vraag is even of ik dan meteen het dak wil laten overspuiten, omdat daar de lak is losgelaten...?
Ik heb begrepen dat de "blue" een gelimiteerde uitvoering is geweest met veel extra's.
Ik heb alvast 2 vragen:
1. de vulbuis van het waterreservoir gaat enorm stroef, wat kan ik hier het beste aan doen?
2. voor de maanden dat we de bus niet gebruiken wil ik de accu van de bus op een druppellader aansluiten. Welke is daar het meest geschikt voor en wordt dan gelijk ook de huishoudaccu geladen?
Waarom een camperbus?
Ik zal nog ruim 6 jaar moeten werken tot ik aan mijn pensioen zit. We hebben tegen die tijd (als we nog alledrie gezond zijn, dochter (28) wil mee) de plannen om de heleboel te verkopen. Dat wil zeggen ons vrijstaand semibungalow en het appartement van onze dochter. Om naar Zweden te vertrekken.
Omdat we nog niet exact weten welke streek we dan zouden willen gaan wonen, hebben we nu al een bus gekocht. Zodat we er vanaf 2025 elk jaar heen kunnen gaan om de boel te verkennen. Zelf ben ik 2x eerder in Zweden geweest. Zoals het er nu naar uitziet zal het iets moeten worden boven Karlstad en nog onder de poolcirkel. Maar het is ook maar net welk geschikt huis we tegen gaan komen. Niet alleen het huis moet ons aanspreken, maar vooral ook de plek. Met een voorkeur voor rustig wat afgelegen met bos en water.
Hierbij nog wat foto's van de bus.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Even voorstellen, Swedish blue
-
Re: Even voorstellen, Swedish blue
Welkom en veel leesplezier op dit leerzame forum.
Hier een linkje naar wat meer info over de Blue:
https://westfaliat4.info/html/1998_vw_w ... _blue.html
Hier een linkje naar wat meer info over de Blue:
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
- krekwakwol
Welkom hier op WjW, veel plezier met je bus en problemen zijn er om opgelost te worden.
Veel succes met je zoektocht in Zweden
Veel succes met je zoektocht in Zweden
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
Badankt voor het welkom! Ik lees hier al een aantal maanden mee, maar nu dus toch aangemeld.
Afgelopen week merkte ik dat het glas van de linkerbuitenspiegel trilt onder het rijden.
Terwijl het glas van de rechterbuitenspiegel dat dus niet heeft (zoals het hoort).
Is dit makkelijk te verhelpen?
Dit had ik al gezien, maar toch bedankt!Lutra schreef: ↑23 jun 2024, 17:42 Hier een linkje naar wat meer info over de Blue:
Afgelopen week merkte ik dat het glas van de linkerbuitenspiegel trilt onder het rijden.
Terwijl het glas van de rechterbuitenspiegel dat dus niet heeft (zoals het hoort).
Is dit makkelijk te verhelpen?
Laatst gewijzigd door Swedish blue op 29 jun 2024, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- krekwakwol
Hoi Sibrand, specifieke vragen kun je beter een ander bericht voor maken in een passende rubriek, in dit geval T4.
Dat word sneller gelezen dan in de voorstel ronde, dus vaak ook eerder een reactie.
Dat word sneller gelezen dan in de voorstel ronde, dus vaak ook eerder een reactie.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
Dank je, Arnold.
Inmiddels gedaan!
Inmiddels gedaan!