Al hoewel we de T5-camper wel een hele vooruitgang is ten opzichte van het T3-campertje waar we nog steeds met warme gevoelens aan terug denken.
Zoals ik al schreef we vinden de vering van onze T5-campertje niet behaaglijk ten opzichte van een personen voertuig, en denken dus ook dat de fabriekscamper mildere vering zal hebben.
Wat is jullie idee hier bij.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Heeft de T5 fabriekscamper mildere vering, ik vind die van ons te stug
Heeft de T5 fabriekscamper mildere vering, ik vind die van ons te stug
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Re: Heeft de T5 fabriekscamper mildere vering, ik vind die van ons te stug
Dat denk je verkeerd. Voor comfortabele vering zal je deze moeten vervangen voor iets anders dan. Wat voor banden rij je, merk/type/maat/loadindex? Bestelwagenbanden rijden erg 'hard'. SUV (XL) banden bieden meer comfort en hebben ook voldoende Loadindex.
Afstemmen vering is erg subjectief. Verder ook erg afhankelijk hoe zwaar de bus dagelijks is, of specifiek op vakantie. Je zal eerst dan ook moeten nazien wat je aslasten zijn en welke veren je hebt. Dan kan je gaan puzzelen of je zwaardere, lichtere, progressieve, instelbare etc kan gebruiken. Ook type banden kan veel uitmaken en welke stabilisators en/of schokbrekers.
Afstemmen vering is erg subjectief. Verder ook erg afhankelijk hoe zwaar de bus dagelijks is, of specifiek op vakantie. Je zal eerst dan ook moeten nazien wat je aslasten zijn en welke veren je hebt. Dan kan je gaan puzzelen of je zwaardere, lichtere, progressieve, instelbare etc kan gebruiken. Ook type banden kan veel uitmaken en welke stabilisators en/of schokbrekers.
Groet, Ronald