Hallo allemaal, heeft iemand misschien een adres waar ik een klapraam op maat kan laten maken? De rest van de T5 heeft glaspanelen, dus wel mooi als het klapraam van hetzelfde materiaal kan worden. Ik heb na lang zoeken en veel rondvragen 1 bedrijf gevonden die het kon doen, maar dat kost 5000 inclusief montage. Dat is me te gortig. Als we het echt niet kunnen vinden, dan gaan we maar voor een aluminum plaat die we hoogglans zwart ofzo laten spuiten. Daar kan je iig in boren voor de scharnieren/bevestigingen etc. Maar laatste poging altijd verstandig en op dit forum weet men wel heel veel.
Wat we wel hebben gevonden is een raam voor het paneel, maar dat is of schuif of vast, dus geen klap.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Klapraam voor zijpaneel LA van een T5 L2H1
Re: Klapraam voor zijpaneel LA van een T5 L2H1
Ik weet enkel dat in engeland er ook een klapraam voor tussen B en C stijl wordt aangeboden. Als je die kan vinden wellicht dat je daar verder komt.
Wat je wil is specifiek. dus gaat wat kosten. verder als ik al eerder heb gezegd, een raam moet een toelating hebben, wordt door RDW op gecontroleerd. Modificatie van een raam of glaspaneel zal geen toelating hebben. Achteraf inbouw is volledig voor je eigen risico en rekening mocht dit geen keur hebben. Dat gaat zelfs zover dat als je de bus doorverkoopt jij als constructeur van dat raam mogelijk aansprakelijk blijft als het mis gaat daarmee.
Een reden dat het achterste paneel vaak geen ramen heeft is veiligheid. Stel je voor een open raam achter je schuifdeur.....en je opent deze terwijl raam open staat of iemand zijn arm of hoofd naar buiten heeft steken. Dat was bij de T3 dat VW van de achterste schuiframen is afgestapt. Totdat dit weer een hype werd in de aftermarkethandel.
Wat je wil is specifiek. dus gaat wat kosten. verder als ik al eerder heb gezegd, een raam moet een toelating hebben, wordt door RDW op gecontroleerd. Modificatie van een raam of glaspaneel zal geen toelating hebben. Achteraf inbouw is volledig voor je eigen risico en rekening mocht dit geen keur hebben. Dat gaat zelfs zover dat als je de bus doorverkoopt jij als constructeur van dat raam mogelijk aansprakelijk blijft als het mis gaat daarmee.
Een reden dat het achterste paneel vaak geen ramen heeft is veiligheid. Stel je voor een open raam achter je schuifdeur.....en je opent deze terwijl raam open staat of iemand zijn arm of hoofd naar buiten heeft steken. Dat was bij de T3 dat VW van de achterste schuiframen is afgestapt. Totdat dit weer een hype werd in de aftermarkethandel.
Groet, Ronald