Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 combi ombouwen gordelprobleem
T5 combi ombouwen gordelprobleem
Hoi,
Ik wil onze t5 ombouwen naar camper en daar een hefdak op plaatsen. Liefst een slaaphefdak. Echter wil ik ook de achterste bank nog gebruiken als zitplek onderweg voor onze zoon. Deze kun je klappen dus makkelijke een bed van te maken. Maar nu schijnt er een probleem met de gordels te zijn als het dak wordt open gezaagd. Is er een oplossing voor? Ik heb de achterste bank nog in het bezit van voor de ombouw naar bedrijfswagen en deze kan er gewoon ingeklikt worden. Of kun je aangeven dat alleen de middenplek wordt gebruikt met gordel want deze zit op de bank bevestigd?
Weet iemand een goedkope oplossing hier voor?
Ik wil onze t5 ombouwen naar camper en daar een hefdak op plaatsen. Liefst een slaaphefdak. Echter wil ik ook de achterste bank nog gebruiken als zitplek onderweg voor onze zoon. Deze kun je klappen dus makkelijke een bed van te maken. Maar nu schijnt er een probleem met de gordels te zijn als het dak wordt open gezaagd. Is er een oplossing voor? Ik heb de achterste bank nog in het bezit van voor de ombouw naar bedrijfswagen en deze kan er gewoon ingeklikt worden. Of kun je aangeven dat alleen de middenplek wordt gebruikt met gordel want deze zit op de bank bevestigd?
Weet iemand een goedkope oplossing hier voor?
- krekwakwol
Re: T5 combi ombouwen gordelprobleem
Hallo, Fleurig.
Heb je dit al besproken met de ombouwer, want er zijn ook wel T5 multivans met gordels achterin en hefdak, ik weet niet hoe ze dat daarbij doen..
En anders er zijn ook wel nog bankjes compleet met gordelbok, maar die zijn niet goedkoop..
Heb je dit al besproken met de ombouwer, want er zijn ook wel T5 multivans met gordels achterin en hefdak, ik weet niet hoe ze dat daarbij doen..
En anders er zijn ook wel nog bankjes compleet met gordelbok, maar die zijn niet goedkoop..
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ik wil hem zelf gaan ombouwen. Zie alleen hefdaken die niet geschikt zijn voor combi met gordels
- krekwakwol
Oké, je zou dit kunnen vragen bij hefdak leveranciers.
Heb je al een hefdak op het oog, of wordt het een vierkant een popup dak.
Wij hebben een Austops slaaphefdak in onze T5 met verlengde wielbasis en die heeft net als SCA en Reimo een compleet verstevigingsframe rondom in het gat, waar het hefdak op gebouwd wordt, om de stijfheid van de carrosserie te waarborgen.
Dus ik weet niet of gordels dan nog een probleem zijn.
Wij hebben geen extra zitplaatsen, dus weet niet hoe het met gordels zit.
Heb je al een hefdak op het oog, of wordt het een vierkant een popup dak.
Wij hebben een Austops slaaphefdak in onze T5 met verlengde wielbasis en die heeft net als SCA en Reimo een compleet verstevigingsframe rondom in het gat, waar het hefdak op gebouwd wordt, om de stijfheid van de carrosserie te waarborgen.
Dus ik weet niet of gordels dan nog een probleem zijn.
Wij hebben geen extra zitplaatsen, dus weet niet hoe het met gordels zit.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Multivan met originele stoelen/bank hebben ingebouwde gordels en staan in rails. Combi heeft de gordels deels bevestigd bovenin de daklijst, daar zit denk ik het probleem dat daken daar niet op getest zijn? Misschien reimo daken wel? Veel camperbouwers bieden het hefdak dus aan met universele rdw erkende vaste slaapbanken welke hun eigen gordels hebben ingebouwd.krekwakwol schreef: 18 dec 2024, 19:00 Hallo, Fleurig.
Misschien eens goed bespreken met een camperbouwer of ze een pakket kunnen leveren, zelf inbouwen en dan via de camperbouwer laten keuren.
Groet, Ronald
Ik weet niet of ik een vergelijkbare bus heb maar ik heb een achterbank met drie volwaardige zitplaatsen met een slaaphefdak. Gezien de vraagstelling zal ik wel een andere configuratie hebben.... of niet.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) 

Remco_t5
Heb je de gordels aan de bank vast of aan de zijwand?
Heb je de gordels aan de bank vast of aan de zijwand?
Aan de zijwand behalve de middelste natuurlijk. En een bank met vaste bevestigingsplaats dus geen rails.

Kun je mij een foto sturen van de setting toevallig?
Is het een orginele camper of achteraf inbouw?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Wil je het zeker weten zal je het aan de RDW moeten voorleggen. Men keurt tegenwoordig een stuk strakker vooral op zelfbouw(ers).Fleurig schreef: 18 dec 2024, 22:57 Kun je mij een foto sturen van de setting toevallig?
Groet, Ronald
-
Het is heel simpel…
Bouw je bus ZONDER hefdak.
Je bus ombouwen naar eisen kampeerauto.
Bij het rdw is een hefdak NIET een vereiste.
Alleen bij aanvraag belasting moet je een stahoogte kunnen aantonen van minimaal 1.70m
Doe er je voordeel mee
Alleen bij aanvraag belasting moet je een stahoogte kunnen aantonen van minimaal 1.70m
Doe er je voordeel mee
En dan het hefdak nadien in bouwen bedoel je, voor de aanvraag belasting?Angelo-anneveld schreef: 19 dec 2024, 00:55 Het is heel simpel…
Doe er je voordeel mee
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dat zou kunnen, maar een slaaphefdak geeft je gewoon ook veel meer sta hoogte en gebruiksgemak.
Hoeft niet alleen voor korting op houderschapsbelasting.
Hoeft niet alleen voor korting op houderschapsbelasting.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
Dropmans schreef: 19 dec 2024, 14:58Juist, naar het rdw bouw je het hefdak in en je hebt het rondAngelo-anneveld schreef: 19 dec 2024, 00:55 Het is heel simpel…
Doe er je voordeel mee
En dan het hefdak nadien in bouwen bedoel je, voor de aanvraag belasting?
Ik heb een achteraf omgebouwde, omgebouwd door Sunrise campers en gekeurd in 2021 in Waddinxveen.