Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deze advertentie: te mijden wegens het motorblok?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Muug

Deze advertentie: te mijden wegens het motorblok?

Bericht door Muug »

Hoi,

hier een advertentie van een wagen die me wel interesseert en binnen mijn budget ligt. Wel, toch als mijn T4 eerst verkocht geraakt. Sterker nog: deze wagen vinkt al mijn punten aan: 4motion, luifel, DSG, sterke motor, "jong", 4 slaapplaatsen, belgisch, campervan, standkachel, en het interieur kan ik er zelfs uitgooien en adhv modules zelf nog inrichten ook, en dus ook de sterke prijs! Dit zou wel eens een wagen kunnen zijn waar ik nog 200.000km extra zou willen rijden.
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/vo ... fbuttonad2

Maar is dit dan het motorblok (2.O TDI 132kW 4cyl) waarover men het eens is dat het gemeden moet worden?
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
SyncRoon

Re: Deze advertentie: te mijden wegens het motorblok?

Bericht door SyncRoon »

Als je de advertentie mag geloven is alles netjes gedocumenteerd. Dan zou je ook moeten kunnen achterhalen of de problemen zich hebben voorgedaan of preventief aangepakt? Maar als het in de buurt is en de basis is netjes kan het een betere koop zijn dan voor dat geld 4 keer stad en (buiten)land afrijden en er nog niet uit komen. Als het een belg is moet het met keuring voor verkoop toch?

Enige minpunt is dat ik zeer slechte ervaringen heb met aanbod via autoscout. Dat waren dan wel wagens bij 'handelaren' die anders waren voorgesteld dan wanneer je ernaast staat met je oog erop.
Groet, Ronald
Erdem50

Bericht door Erdem50 »

Persoonlijk zou ik niemand een bitdi aanraden. Tenzij er aantoonbaar een andere motor ingegaan is incl turboset en roetfilter. En dan nog moet de prijs wel heel aantrekkelijk zijn.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Muug

Bericht door Muug »

Dank voor de info. Dit forum bevat lekker veel info als je op "biturbo" zoekt. :yes
Aluminiumoxide die ontstaat in de EGR en in de motorolie geraakt waardoor het hele motorblok kapot geschuurd wordt. Dat is wat ik onthouden heb.
Mailtje is gestuurd.
Een verwittigd man is er twee waard.
Thanks!
(en de T4 is nog niet verkocht, dus tja)
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Plaats reactie