Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roestvorming dorpels / wielkasten

vragen over de T4
Plaats reactie
suzannikita

Roestvorming dorpels / wielkasten

Bericht door suzannikita »

Beste T4-fans,
Rij al jarenlang in een T4 2.5 TDI bwjaar 2002 en ben hier onwijs blij mee. Krijg nu toch wel wat serieuze roestvorming aan dorpels en wielkasten, in de dorpel links zit al een gat(je)
Moet nu keuze maken opknappen of op zoek naar andere youngtimer T4 of T5. De verhalen die ik lees over de T5 zijn niet altijd allemaal positief dus denk ik dat ik maar blijf bij T4. Weet iemand een goed adresje of persoon die mijn T4 goed kan opknappen ?? Tips / adviezen zijn meer dan welkom en op dit forum zullen er vast goede tips zijn. Een andere T4 met dubbele cabine zou ook een optie kunnen zijn. Liefste wil ik weer jarenlang vooruit met een T4 (maar ook achteruit natuurlijk :jumpklap ) Hoor graag jullie adviezen
Fijn weekend gewenst !!!
janwaling

Re: Roestvorming dorpels / wielkasten

Bericht door janwaling »

In welke regio zoek je?
suzannikita

Woon zelf in Heerhugowaard dus regio kop Noord-holland prima
Timy

Bericht door Timy »

Dan is het heel makkelijk.. ga naar Ismet in Vijfhuizen. Goed aan te rijden ook voor je.
Ze zijn erg betrouwbaar en doen het goed. Ben meer dan enorm tevreden. :lach
Zowel technisch als "cosmetisch" veel laten doen bij hen.
J vd Pal

Bericht door J vd Pal »

Ik loop tegen hetzelfde aan maar dan in de regio zuidelijk van Rotterdam. Iemand een tip?
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver
l1w

Bericht door l1w »

Heb mijn bus al bijna twee jaar niet meer in bezit, maar wat betreft reparatie aan plaatwerk etc. heb ik goede ervaring met Van Gorp autoschade in Hendrik Ido Ambacht. Waarschijnlijk niet de goedkoopste maar wel goed werk!
VW T4 Carthago Malibu
Hanz

Bericht door Hanz »

suzannikita schreef: 21 mar 2025, 18:48 Rij al jarenlang in een T4 2.5 TDI bwjaar 2002 en ben hier onwijs blij mee. Krijg nu toch wel wat serieuze roestvorming aan dorpels en wielkasten, in de dorpel links zit al een gat(je)
Moet nu keuze maken opknappen of op zoek naar andere youngtimer T4 of T5. De verhalen die ik lees over de T5 zijn niet altijd allemaal positief dus denk ik dat ik maar blijf bij T4.
Je hebt al een van de laatste bouwjaren van de T4, dus een andere T4 is een net zo oude auto als je nu hebt met waarschijnlijk dezelfde roestproblemen. Of je moet een exemplaar vinden dat al goed aangepakt is. Roestvorming bij wielkasten en dorpels, met zelfs een gat in de dorpel, betekent meestal dat er al veel meer aan de hand is. Als je met wielkasten de wielkastrand bedoelt, kijk dan ook eens goed in de wielkast zelf of daar nog geen gaten in vallen. Een gat in de dorpel betekent meestal dat ook de instapbakken al lekker aan het roesten zijn. Trek de plastic bekleding er maar eens uit. Dan zijn andere bekende plekken nog de voor- en achter bumperbalk, de schuine balkjes van voorbumperbalk naar de langsliggers, rand rond de voorruit, tankklepje en misschien nog veel meer.
Dus voordat je een plaatwerker gaat zoeken, laat hem eens op een brug zetten en bekijk al dit soort plekken eens kritisch. En bedenk dan of je nog duizenden euro's wilt investeren in deze auto (want dat ben je al gauw kwijt) of dat je toch liever je geld besteed aan een nieuwere bus. Bijvoorbeeld een T5. Als je de berichten op dit forum leest dan zie je ook dat de T5 vanaf 2010 echt wel betrouwbaar kan zijn en met name de 2 liter 140 pk motor lijkt een goede keuze.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
suzannikita

Dank voor jullie tips.... Rand rond de voorruit had ik al op laten knappen maar roest komt weer terug, tja... Misschien dan toch maar over op een T5 ? Ben Blij met de tip welk model T5 ik dan het beste kan nemen. Ben verwend met een (motorisch) probleemloze T4. We gaan in beraad.
Dank maar weer en goed weekend..
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Als je er al jaren mee rijdt, hoe/waarom heb je het dan zo ver kunnen laten komen? Dat begrijp ik dan even niet.

Tip voor T5, zoek na 2010, 2.0 TDI met zeg 140pk.
Zijn vergelijkbaar probleemloos, en vooral roest ongevoeliger.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie