Een half jaar verder, en nu een nieuw probleem: de wijzer van de snelheidsmeter kreeg weer een eigen leven. Alle andere wijzers blijven het normaal doen. Ik heb de boel uit elkaar gehaald en gecontroleerd (condensatoren leken op het oog goed) en weer in elkaar gezet. Nu blijft de snelheidsmeter continu op nul staan.
Iemand een idee wat te doen/checken?
Het is een TDI uit 1998.
eindgebruiker schreef: 27 nov 2024, 13:44
Afgelopen week had ik een probleem met de wijzerplaten (Kombiinstrument op z'n Duits): de wijzers kregen een eigen wil, en gaven willekeurige waardes aan. Als je de stroom eraf haalt, en ze gaan niet terug naar nul, zijn de condensatoren stuk (T4 1996-1998): https://t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument ... 996_-_1998
Er zijn twee condensatoren: 470 µF, 25 V en 68 µF, 10 V. De laatste is naar verluid moeilijk verkrijgbaar. Gelukkig was bij mij alleen de eerste stuk.
Balen voor je, juist nu je op reis bent.
Gelukkig hebben de meeste mobiele toestellen tegenwoordig ook GPS, waardoor je de snelheid wel in de gaten kunt houden.
Ondanks dit, goede reis.
Ja klopt, als het niet anders kan doe ik het zo. Maar het is wel verwarrend als de meter steeds 170 aangeeft, of nul. Een extra mentale belasting die naar mijn gevoel niet bijdraagt aan de veiligheid.
Als iemand een hele tellerunit (de groene versie voor modeljaar 1996-1998) heeft hoor ik het ook graag.
Er zit twee jaar garantie op, dus KMS heeft wel vertrouwen in het resultaat. Vandaag heb ik 70 km met een werkende teller gereden. (Was ook weer wennen haha.) Morgen opnieuw richting het zuiden.