Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bedrading trekhaak

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de Masseur
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17

bedrading trekhaak

Bericht door de Masseur »

Hi,

heb een 13 polige aansluiting. alles werkt prima - ALLEEN de mistlamp dan de caravan krijgt geen sappie....

de vraag is nu - zit bij de kabelboom vanuit de rechter achterlicht-unit naar de stekkerdoos ook al een draad voor de mistlamp van de aanhanger? trekhaak (Brink) en naansluiting zijn van 2004. mijn T4 uit 2000
of moet ik die extra aftappen? moet dan zeker ook ee relais ertussen om de mistlamp van de T4 niet doen branden als de aanhanger erachter zit.

wie weet raad?

alvast bedankt

Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Normaal zit er in de contrastekker van de auto een overbrugging. Geen stekker, mistlamp auto brandt, wel stekker, mistlamp auto uit en mistlamp aanhangsel brandt.

Ik heb originele stekkers in het achterlicht gedrukt en alles werkte zoals het zou moeten. Niets met relais in ieder geval.

Anders ff in je contra stekker kijken of er idd een klein schakelaartje zit die de stroom onderbreekt.

René
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Bericht door eicherwijs »

Hallo,

Ik heb mijn 7 polige contactdoos veranderd naar een 13 polige versie ook weer van Multicon West. Daarvoor heb ik een kabel naar mistachterlicht getrokken. In de nieuwe contactdoos zit een kleine schakelaat en deze wordt ingedrukt als je een stekker instopt, dan wordt de mistachterlicht onderbroken.
Zie voor de aansluitingen http://www.caravantrekker.nl/algemeen/stekkers.php

Suc6

Ron 915
Plaats reactie