Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Waterpomp en olieverbruik
Waterpomp en olieverbruik
Tja, ik denk dat ik nu aan de beurt ben: Het lijkt erop dat mijn waterpomp het aan het begeven is: Hij gaat van de week ineens water en olie verbruiken!!
Afspraak met de dealer was al gemaakt voor de 62000 km beurt (over een week).
Hij moet het nog 400 km uithouden.
Maar ik ben benieuwd wat ze met de waterpomp gaan doen: Na bijna 3 jaar en 62000 km mag een waterpomp het mijn inziens toch niet begeven. Dus ik hoop toch wel op enige coulance.
Wie heeft er ervaring mee?
Groet EricP
Afspraak met de dealer was al gemaakt voor de 62000 km beurt (over een week).
Hij moet het nog 400 km uithouden.
Maar ik ben benieuwd wat ze met de waterpomp gaan doen: Na bijna 3 jaar en 62000 km mag een waterpomp het mijn inziens toch niet begeven. Dus ik hoop toch wel op enige coulance.
Wie heeft er ervaring mee?
Groet EricP
- koerier T5
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
- Locatie: zaandam
jammer genoeg is ook dit een bekende kwaal heb ik ook al gehad .ik ook na 2,5 jaar .ik heb ook coulance gekregen maar dit stel ook niet veel voor ,ik moest nog 650 incl afrekenen . maar je moet er niet te lang mee doorrijden want als er te veel water bij je olie komt heb je veel kans op lagerschade enz. .maar dat hangt af van hoeveel water er bij komt ,maar wie neemt daar de verantwoordelijkheid voor en wie gaat dat dan betalen
herman 94
herman 94
Re: Waterpomp en olieverbruik
Eric,EricP schreef:Tja, ik denk dat ik nu aan de beurt ben: Het lijkt erop dat mijn waterpomp het aan het begeven is: Hij gaat van de week ineens water en olie verbruiken!!
Afspraak met de dealer was al gemaakt voor de 62000 km beurt (over een week).
Hij moet het nog 400 km uithouden.
Maar ik ben benieuwd wat ze met de waterpomp gaan doen: Na bijna 3 jaar en 62000 km mag een waterpomp het mijn inziens toch niet begeven. Dus ik hoop toch wel op enige coulance.
Wie heeft er ervaring mee?
Groet EricP
de mijne is meer dan 3 jaar bij de 90000km distrubitie e.d vervangen 1.9 l 105 PK . waterpomp is gratis vervangen.
gr Theo S
Ha Erik,
Zou niet lang wachten sterker , huur een auto.
Als je pech hebt breekt ie in tweeen en je hele distributie aan spanen.
Mijn pomp was net een rammelaar je kon de as 4 mm heen en weer bewegen.
Geluk gehad.
Pompje zelf was 80 euro ex of zo. Heb hem er zelf maar ingezet, gelijk olie filter en koelvloeistof vervangen. 3 uurtjes waren we er mee bezig.
Zou niet lang wachten sterker , huur een auto.
Als je pech hebt breekt ie in tweeen en je hele distributie aan spanen.
Mijn pomp was net een rammelaar je kon de as 4 mm heen en weer bewegen.
Geluk gehad.
Pompje zelf was 80 euro ex of zo. Heb hem er zelf maar ingezet, gelijk olie filter en koelvloeistof vervangen. 3 uurtjes waren we er mee bezig.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 17:05
T-5 Water koelvloeistof lekkage !!!!!!
Hoi luitjes,
Ik heb een groot probleem over verbruik van mijn koelvloeistof
de T-5 verbruikt nog al wat ! Naar meerdere keren terug geweest bij de dealer
is mijn waterpomp vernieuwt en nog steeds verbruikt hij koelvloeistof
nu weer terug bij af, moet de cilinder kop er af i.v.b. met inwendig scheurtje
in de cilinderkop !!!
Nu willen ze de kosten op mijn gaan verhalen.
Wie heeft dit probleem ook al eens gehad ?
En hoe pakken we dat nou aan ? Wie kan mij dat uitleggen ?
Alvast bedankt voor de moeite,
Ik heb een groot probleem over verbruik van mijn koelvloeistof
de T-5 verbruikt nog al wat ! Naar meerdere keren terug geweest bij de dealer
is mijn waterpomp vernieuwt en nog steeds verbruikt hij koelvloeistof
nu weer terug bij af, moet de cilinder kop er af i.v.b. met inwendig scheurtje
in de cilinderkop !!!
Nu willen ze de kosten op mijn gaan verhalen.
Wie heeft dit probleem ook al eens gehad ?
En hoe pakken we dat nou aan ? Wie kan mij dat uitleggen ?
Alvast bedankt voor de moeite,
Met vriendelijke groet,
Tapan.
Tapan.
Tja, as Maandag mag hij onder het mes, nog 1 "grotere" rit van ca 100 km en dan maar rustig aan doen de komende paar dagen.
het verbruik is nu ca 300 ml koelvloestof per 600 km. verder hoor je de pomp absoluut nog niet en de motor loopt nog steeds perfect.
Ik zal eens kijken hoe aardig ze tegen mij zijn met het vervangen. Het is duidelijk een kinderziekte van de T5.
Bedankt en ik hou jullie op de hoogte
Groet EricP
het verbruik is nu ca 300 ml koelvloestof per 600 km. verder hoor je de pomp absoluut nog niet en de motor loopt nog steeds perfect.
Ik zal eens kijken hoe aardig ze tegen mij zijn met het vervangen. Het is duidelijk een kinderziekte van de T5.
Bedankt en ik hou jullie op de hoogte
Groet EricP
Morgen gaat mijn multivan naar de garage voor een nieuwe waterpomp. Nu al enkele keren stilgestaan naast de weg, echt niet leuk. Afgelopen weekeind met de cruiscontrol aan op net geen 100 nog een stukje gereden, temperatuur liep toch weer op.
Dealer geeft aan dat 50% coulance enigzins standaard is maar de mv wordt in mei 3 jaar en heeft nu bijna 69000km gelopen. Ik ga dus zeker niet accoord met dit voorstel. De brief richting PON + dealer ligt al klaar.
Dealer geeft aan dat 50% coulance enigzins standaard is maar de mv wordt in mei 3 jaar en heeft nu bijna 69000km gelopen. Ik ga dus zeker niet accoord met dit voorstel. De brief richting PON + dealer ligt al klaar.
Multivan 200+
Heb nu voor de 2e keer een nieuwe pomp gekregen,1e keer stuurbekrachtigingspomp en waterpomp, 2e keer aircopomp en wederom stuurbekrachtiging. 1e keer een hoop geld, 2e keer coulance. Maar..ik heb nu voor de 3e keer in ruim een maand tijd koelvloeistof moeten bijvullen. Ik weet niet waar dit nu weer aan ligt.geen aanslag op de olievuldop,olie op peilstok is keurig zwart, geen lekkage te zien (zowel onder motorkap als onder de auto), en motor loopt prima. Geen idee waar het aan kan liggen. Moet volgende week naar de 1e APK, iemand nog tips waar ik de dealer op kan wijzen?
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Tja als je veel vloeistof moet bijvullen, en het verdwijnt niet naar buiten of naar de olie, is een lekke koppakking nog een mogelijkheid. Je koelvloeistof verdwijnt dan door de uitlaat. Maar dat zou dan de eerste keer zijn dat ik op dit forum een lekke koppakking bij een T5 meemaak......
Ruikt de verwarming naar koelvloeistof? (zoetig/muffe lucht) Nergens vochtige plekken (radiatoren, slangen, enz.)?
Ruikt de verwarming naar koelvloeistof? (zoetig/muffe lucht) Nergens vochtige plekken (radiatoren, slangen, enz.)?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Als het na een reparatie is ontstaan is dat verdacht..... En een lekke koppaking is dan onwaarschijnlijk, tenzij de kop er af is geweest.
Je kunt nog controleren of de vloeistof door het overdruk ventiel verdwijnt. Is je dop schoon en zit hij goed vast? Het niveau bij een koude motor is altijd lager dan bij een warme motor. Als het niveau niet onder de onderste streep komt, kun je ook doorrijden, en goed op het niveau letten. Als het niveau niet verder zakt, verdwijnt het waarschijnlijk op overdruk bij het warm worden. In mijn vorige T4 ging het niveau ook steeds snel naar de onderste streep, en bleef daar dan gewoon staan.
Als het niveau verder zakt is er uiteraard wel iets aan de hand!
Je kunt nog controleren of de vloeistof door het overdruk ventiel verdwijnt. Is je dop schoon en zit hij goed vast? Het niveau bij een koude motor is altijd lager dan bij een warme motor. Als het niveau niet onder de onderste streep komt, kun je ook doorrijden, en goed op het niveau letten. Als het niveau niet verder zakt, verdwijnt het waarschijnlijk op overdruk bij het warm worden. In mijn vorige T4 ging het niveau ook steeds snel naar de onderste streep, en bleef daar dan gewoon staan.
Als het niveau verder zakt is er uiteraard wel iets aan de hand!
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 20:17
- Locatie: beesel