Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
waar blijft het die koelvloeistof
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
- Locatie: uit een mooi plekje van nederland
- Contacteer:
waar blijft het die koelvloeistof
beste wjw ers
rij met een multivan van 2005 met 115000 km
en het volgende probleem
1 liter koelvloeistof op 100 km
wat kan er wezen
staat nu nog bij de dealer al 2 weken
en ze weten nog niet wat er aan de hand is
help help
cilinderkop was goed
ze denken nu dat het onderblok kapot is
en er zit ook een geel achtige smurie onder de olie dop
ik hoop graag op een reactie van jullie
nog een gelukkige t5 rijder
rij met een multivan van 2005 met 115000 km
en het volgende probleem
1 liter koelvloeistof op 100 km
wat kan er wezen
staat nu nog bij de dealer al 2 weken
en ze weten nog niet wat er aan de hand is
help help
cilinderkop was goed
ze denken nu dat het onderblok kapot is
en er zit ook een geel achtige smurie onder de olie dop
ik hoop graag op een reactie van jullie
nog een gelukkige t5 rijder
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
- Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
- Contacteer:
Mee eens, was bij mij ook het geval, al bij 65.000km. Ik geloof dat bijna een derde van de T5's dit probleem heeft. beetje raar dat je dealer dat niet weet. Hebben ze niet veel T5? Laat ze 's nachts het watersysteem maar op druk houden en 's ochtends de carterplug verwijderen: daar is je koelwater Succes ermee, want leuk is anders.
Bijna 100% zeker de waterpomp. Het is een van de meest voorkomende kwalen van de 2.5 TDI's.
Het is verbazingwekkend dat ie het nog zo lang heeft uitgehouden. Normaal kunnen ze bij de T5 al vanaf zo'n 40.000 km kapot gaan.
Je zou de dealer kunnen aanspreken op coulance omdat een waterpomp bij een moderne auto even lang als het motorblok moet meegaan.
Ze moeten bij de dealer ook maar eens natrekken hoe het met dezelfde kwaal zit bij de Touareg met 2.5 TDI-motor. Dit is namelijk hetzelfde blok met dezelfde klachten. Voor Touaregrijders is er voor de betroffen bouwjaren een terugroepaktie geweest om problemen met kapotte waterpompen voor te zijn :alarm :alarm :alarm
Voor de grote schare van T5-rijders vinden ze dit klaarblijkelijk niet nodig, omdat het bijna allemaal zakelijke rijders zijn en die betalen de reparatiekosten zonder met de ogen te knipperen. Zij kunnen dit weer doorberekenen aan hun klanten .
De particuliere rijder is overgeleverd aan de willekeur van de VW-organisatie
Het is verbazingwekkend dat ie het nog zo lang heeft uitgehouden. Normaal kunnen ze bij de T5 al vanaf zo'n 40.000 km kapot gaan.
Je zou de dealer kunnen aanspreken op coulance omdat een waterpomp bij een moderne auto even lang als het motorblok moet meegaan.
Ze moeten bij de dealer ook maar eens natrekken hoe het met dezelfde kwaal zit bij de Touareg met 2.5 TDI-motor. Dit is namelijk hetzelfde blok met dezelfde klachten. Voor Touaregrijders is er voor de betroffen bouwjaren een terugroepaktie geweest om problemen met kapotte waterpompen voor te zijn :alarm :alarm :alarm
Voor de grote schare van T5-rijders vinden ze dit klaarblijkelijk niet nodig, omdat het bijna allemaal zakelijke rijders zijn en die betalen de reparatiekosten zonder met de ogen te knipperen. Zij kunnen dit weer doorberekenen aan hun klanten .
De particuliere rijder is overgeleverd aan de willekeur van de VW-organisatie
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50
Als je waterpomp binnen de garantie kapot gaat zal hij onder garantie worden gemaakt.
Daarna heeft de nieuw geplaatse waterpomp ook weer twee jaar garantie.
Om gebruik te kunen (blijven) maken van toekomstige garantie moet je wel de fakturen bewaren.
Bij mij is de eerste waterpomp bij 47000 km vervangen, De tweede bij 57000 km (beide keren binnen de fabriekgarantietermijn van twee jaar) en dus bewaar ik mijn facturen heel goed.
Trouwens mijn VW dealer beweert bij hoog en laag dat hij bij elke beurt preventief de waterpomp vervangt.
Zal mij benieuwen
Groeten,
walter
Daarna heeft de nieuw geplaatse waterpomp ook weer twee jaar garantie.
Om gebruik te kunen (blijven) maken van toekomstige garantie moet je wel de fakturen bewaren.
Bij mij is de eerste waterpomp bij 47000 km vervangen, De tweede bij 57000 km (beide keren binnen de fabriekgarantietermijn van twee jaar) en dus bewaar ik mijn facturen heel goed.
Trouwens mijn VW dealer beweert bij hoog en laag dat hij bij elke beurt preventief de waterpomp vervangt.
Zal mij benieuwen
Groeten,
walter
Zou jouw dealer dit ook nog doen, wanneer de fabrieksgarantie is afgelopen???Walter Zander schreef:Als je waterpomp binnen de garantie kapot gaat zal hij onder garantie worden gemaakt.
Daarna heeft de nieuw geplaatse waterpomp ook weer twee jaar garantie.
Om gebruik te kunen (blijven) maken van toekomstige garantie moet je wel de fakturen bewaren.
Bij mij is de eerste waterpomp bij 47000 km vervangen, De tweede bij 57000 km (beide keren binnen de fabriekgarantietermijn van twee jaar) en dus bewaar ik mijn facturen heel goed.
Trouwens mijn VW dealer beweert bij hoog en laag dat hij bij elke beurt preventief de waterpomp vervangt.
Zal mij benieuwen
Groeten,
walter
rinus schreef:beste wjw ers
Vandaag uitslag gekregen van de bus maar was geen waterpomp
het was toch het onderblok
bus heeft nu 115000 km gelopen en is 2,5 jaar oud
en alles word nog onder garantie gemaakt..
plus puntje voor vw
Vreemd probleem
Jij bent naar mijn weten de eerste wjw-er die dit probleem met zijn T5 heeft.
Ook op de Duitse forums ben ik dit probleem nog niet tegengekomen.
Houdt ons op de hoogte over het verdere verloop en succes ermee.