Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
wat is beter in de markt, handgesch. of automaat ?
wat is beter in de markt, handgesch. of automaat ?
I.v.m met aankoop vroeg ik me af welke later bij verkoop makelijker van de hand gaat, iemand meningen ?
Gr Ad
Gr Ad
geen gedoe.
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Dat is een typische vraag! 90% van de handbak rijders zal handbak zeggen, en 90% van de automaatrijders zal automaat stemmen.
Wie afwijkend stemt heeft of problemen met zijn versnelling
, of moet toegeven dat hij iets heeft gekocht dat slecht in de markt ligt
. En daar hebben onze hersenen enige moeite mee....
Dus eigenlijk zijn de antwoorden die krijgt weinig zeggend!
Wie afwijkend stemt heeft of problemen met zijn versnelling



Dus eigenlijk zijn de antwoorden die krijgt weinig zeggend!
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Typies antwoord van iemand die nooit een automaat gehad heeft.Damy schreef:Handgeschakeld...ook gezien de vele problemen met een automaat bij zwaar last en overige (zie de vele problemen op het forum)


Mijn inziens erg kort door de bocht,en niet voldoende onderbouwd
om een mening op te baseren


De automaat heeft wel zijn nukken,evenals de schakelbak en andere dingen.
Voor mij niks anders dan een automaat.


Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
Neem vooral geen handbak, want blablabla
Neem ook geen automaat want dan krijg je blablablabla
En ach, slechts 336.000 km onderweg met de 174 pk automaat.....
Dit soort keuzes zijn zo vreselijk persoonlijk, net als een kleur.
Suc6
Neem ook geen automaat want dan krijg je blablablabla
En ach, slechts 336.000 km onderweg met de 174 pk automaat.....
Dit soort keuzes zijn zo vreselijk persoonlijk, net als een kleur.
Suc6
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Hahaha grappig dat je bij elk forum even meld hoeveel km's je maakt...zal het nooit meer vergeten....
En om terug te komen op een niet onderbouwd antwoord...denk dat de vele topics op het forum genoeg zeggen over de automaat...en in de bouw rijdt 70% met een Transporter dus weet nu wel wat de voor- en NAdelen zijn van een automaat....voor mij nooit geen automaat...maar ook dat is persoonlijk.
En om terug te komen op een niet onderbouwd antwoord...denk dat de vele topics op het forum genoeg zeggen over de automaat...en in de bouw rijdt 70% met een Transporter dus weet nu wel wat de voor- en NAdelen zijn van een automaat....voor mij nooit geen automaat...maar ook dat is persoonlijk.
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
@ Damy:
Voor in de bouw zou ik ook nooit en te nimmer een automaat adviseren!!
Deze mensen rijden over het algemeen met zware lading en dan vaak nog in combinatie met een zware aanhanger over moeilijk begaanbaar terrein.
Maar ook daar heeft VW aan gedacht: de 4-MOTION!!! En die is wijselijk genoeg ook niet eens leverbaar met een automaat!
Maar om te zeggen dat een automaat uitsluitend problemen oplevert, dat vindt ik te ver gaan. Maar persoonlijke voorkeur, daar valt uiteraard niet over te twisten.
Dus.... H.H. aannemers/bouwvakkers en andere "zware" lieden, wees wijs en koop geen automaat, want dat is slecht voor de statistieken!!!! :klappen
Ehhh.... nog 336.000 km onderweg.....want busje staat bij dealer voor wat onderhoud!!
Voor in de bouw zou ik ook nooit en te nimmer een automaat adviseren!!
Deze mensen rijden over het algemeen met zware lading en dan vaak nog in combinatie met een zware aanhanger over moeilijk begaanbaar terrein.
Maar ook daar heeft VW aan gedacht: de 4-MOTION!!! En die is wijselijk genoeg ook niet eens leverbaar met een automaat!
Maar om te zeggen dat een automaat uitsluitend problemen oplevert, dat vindt ik te ver gaan. Maar persoonlijke voorkeur, daar valt uiteraard niet over te twisten.
Dus.... H.H. aannemers/bouwvakkers en andere "zware" lieden, wees wijs en koop geen automaat, want dat is slecht voor de statistieken!!!! :klappen
Ehhh.... nog 336.000 km onderweg.....want busje staat bij dealer voor wat onderhoud!!

Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
wat betreft zware vracht valt het wel mee, als schilder laad ik nooit zwaar.
Mijn laatste multivan automaat 174 pk was mij heel goed bevallen, ook vind ik het rustiger rijden, je kunt beter opletten, soms bij bijzondere manoevres was het niet altijd makkelijk met een automaat.
Rijd nu een huur vivaro, rijd ook best met versnelling hoor, doet wat hij moet doen.
Kijk eigenlijk naar een nette transporter bestel rond de 25 mille, valt niet mee om daarvoor een leuk bussie te maken. Exex uiteraard.
Waarschijnlijk ga ik toch terug naar een handbak, mischien zelfs geen transporter.
Ga proefrijden met de nieuwe H300, wie weet.
Gr Ad
Mijn laatste multivan automaat 174 pk was mij heel goed bevallen, ook vind ik het rustiger rijden, je kunt beter opletten, soms bij bijzondere manoevres was het niet altijd makkelijk met een automaat.
Rijd nu een huur vivaro, rijd ook best met versnelling hoor, doet wat hij moet doen.
Kijk eigenlijk naar een nette transporter bestel rond de 25 mille, valt niet mee om daarvoor een leuk bussie te maken. Exex uiteraard.
Waarschijnlijk ga ik toch terug naar een handbak, mischien zelfs geen transporter.
Ga proefrijden met de nieuwe H300, wie weet.
Gr Ad
geen gedoe.