Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
Ik tank juist bij de shell in leeuwarden is de goedkoopste namelijk shel expresss. was vrijdag goedkoper dan de tinq
Reed in het begin met me groene bussie altijd op de liddl maar tja tegen woordig is de zonnebloem ook al 1.29 eurie die kunne we beter boycotte kocht ze 2 jaar terug nog voor gemiddeld 59 cent
Reed in het begin met me groene bussie altijd op de liddl maar tja tegen woordig is de zonnebloem ook al 1.29 eurie die kunne we beter boycotte kocht ze 2 jaar terug nog voor gemiddeld 59 cent
RUBBEREXPRESS
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
Waarom zou dat niet lukken.pluuke schreef:zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
Antwoord JA
Zou het lukken om iedereen te mobiliseren
Antwoord NEE
Als iedereen op dit forum eens zo'n hho cell zou proberen.
In amerika is het best wel populair. Zoek maar eens bij google naar ' hho' . Daar zijn overal spullen voor te koop.
Een spiraaltje in een glazen pot is niks, maar er zijn ook goede systemen.
En als je resultaat hebt.. vertel het vrienden en familie. Zo ontstaat er vast wel een sneeuwbal effect.
En dit is niet de enige manier om zuiniger te rijden. Er bestaan bougies waarmee je zomaar 40% brandstof kunt besparen. Maar die zijn helaas niet in een productie.
Water injectie schijnt ook te besparen.
Eigenlijk moet het niet eens nodig zijn om iedereen te mobiliseren. Het kan gewoon veeeeel zuiniger. De overheid weet dat allang. Waarom verplicht zij niet om die simpele aanpassingen te doen?
En maar klagen over het milieu en we mogen straks geen gloeilampen meer gebruiken blablabla allemaal papegaaien zijn het die vooraf gedicteerde stukjes opvoeren.
Mensen die iets uitvinden waarmee je zuiniger rijdt, of waarmee je misschien wel gratis kunt rijden (zoek bij google naar: stanley meyer) worden in een gesticht gestopt of gewoon dood gemaakt.
Hier valt een heleboel over te zeggen en er is al genoeg te vinden op het internet (google naar free energy).
In Japan maakte men ook een autootje dat op water loopt. Eigenlijk zit er een brandstofcel in die op water werkt en een elektromotor die de auto aandrijft.
Stanley Meyer heb ik al genoemd.
Daniel Dingel op de Filippijnen.. maakte ook zijn auto op water.
De 'Joe Cell' is weer wat anders. Ik snap niet hoe dat werkt :-) dus val me daar maar niet op aan. Maar die Joe mag er niet te veel over zeggen want zijn familie is bedreigd.
Er komen er steeds meer, let maar op.
Ik geloof vast dat ik mijn bus zuiniger kan laten rijden. Ik moet alleen nog veel testen. Hoeveel gas heb ik nodig per minuut.. bij welke snelheid.. waar moet ik het gas invoeren, voor of na de turbo, enz..
Daarom lijkt het me wel leuk als er meer mensen willen proberen.
--Kees
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
dan een timmerman zonder hamer.
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
De vraag was of het zou lukken om iedereen te mobiliseren om NIET bij Shell of Total te tanken.
Ik denk dat DAT niet lukt. (Zuiniger rijden lukt wel hoor)
De meeste leaserijders het worst is waar ze tanken ?, sterker nog, die tankt het liefst waar hij de meeste zegeltjes / stempeltjes / airmiles-zooi krijgt. En dat is een procentueel grote groep van het nederlandse verkeer.
Ik denk dat DAT niet lukt. (Zuiniger rijden lukt wel hoor)
De meeste leaserijders het worst is waar ze tanken ?, sterker nog, die tankt het liefst waar hij de meeste zegeltjes / stempeltjes / airmiles-zooi krijgt. En dat is een procentueel grote groep van het nederlandse verkeer.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
tja, of je krijgt bij je leaseauto een Shell-tankpas, die kun je dus alleen maar bij shell gebruiken....
Ik tank overigens inmiddels ook weer shell met de T4, want in Doetinchem zit een shell tankstation dat nog goedkoper is dan de shell express daar twee straten verderop, en ook goedkoper dan de AGIS en TAMOIL aan de nadere kant van Doetinchem.
Ik tank overigens inmiddels ook weer shell met de T4, want in Doetinchem zit een shell tankstation dat nog goedkoper is dan de shell express daar twee straten verderop, en ook goedkoper dan de AGIS en TAMOIL aan de nadere kant van Doetinchem.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
ik tank gewoon waar het mij uitkomt,
en vaak is dat de shell (tijdens het werk),
zegeltjes en bij 250 liter (6 keer tanken) 10 euro cash in het handje.
Maar ja met een tankpas he van de zaak
en vaak is dat de shell (tijdens het werk),
zegeltjes en bij 250 liter (6 keer tanken) 10 euro cash in het handje.
Maar ja met een tankpas he van de zaak
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
Zie je wel......daar heb je er al zo een....
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
Dit soort mailtjes gaan bij mij meteen de prullenbak in, zodra er staat "stuur dit aan zoveel mogelijk mensen door".
Gerard
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
Ja sorry, ik had gezocht naar 'hho' en kwam hier terecht en heb de eerste berichten niet gelezen.pluuke schreef:De vraag was of het zou lukken om iedereen te mobiliseren om NIET bij Shell of Total te tanken.
Ik denk dat DAT niet lukt. (Zuiniger rijden lukt wel hoor)
Ik tank gewoon als de tank leeg raakt en ik kijk niet meer waar ik tank.
Hoewel ik het liefst daar tank waar ik de bandenspannig even kan nakijken en nog liever waar dat gratis is :)
Ik heb wel een pasje van united consumers en bij sommige tankstations krijg ik dan een paar cent korting, maar ja, die hebben ze er misschien eerst wel bij gerekend, dus daar ga ik niet speciaal voor om rijden.
Dus nee ik zal niet bewust niet bij de shell gaan tanken hoor.
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
dan een timmerman zonder hamer.
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
nog eens off-toppic
@kees61: inderdaad er zijn veel van die dingen te vinden op internet, maar het grote deel is gewoon bedrog
al deze producten zijn eens onafhankelijk getest geweest en het kwam erop neer dat de meeste niks uitmaakten, sommige maakten het verbruik zelfs hoger
het grootste effect met die dingen wordt behaald doordat je wat meer op je gas gaat letten als je met die dingen rijdt zodat het verbruik daardoor verlaagt verlaagt
(ik bedenk dit hier niet zelf)
en die stanley meyer, die maakt van water h2 en o2 en laat daar zijn motor op draaien en krijgt weer water zonder energie toe te voegen.
nu even serieus , dit gaat niet hoor , de eerst wet van de thermodynamica is nog altijd behoud van energie
wat nu wel mogelijk is dat is het optimaliseren van het verbrandingsproces door h2 ofzo toe te voegen
maar dan kan je volgens mij beter lpg injecteren, dit werkt echt en wordt professioneel toegepast
voor de regeling moet je wel een klein computertje hebben
maar als je het verbruik naar beneden wil begin dan met motorisch alles wat beter te maken: inlaat , uitlaat, ic
en het allerbelangrijkste..... zuinig rijgedrag, want zelfs met een polo blue motion kan je relatief hoge cijfers behalen
@kees61: inderdaad er zijn veel van die dingen te vinden op internet, maar het grote deel is gewoon bedrog
al deze producten zijn eens onafhankelijk getest geweest en het kwam erop neer dat de meeste niks uitmaakten, sommige maakten het verbruik zelfs hoger
het grootste effect met die dingen wordt behaald doordat je wat meer op je gas gaat letten als je met die dingen rijdt zodat het verbruik daardoor verlaagt verlaagt
(ik bedenk dit hier niet zelf)
en die stanley meyer, die maakt van water h2 en o2 en laat daar zijn motor op draaien en krijgt weer water zonder energie toe te voegen.
nu even serieus , dit gaat niet hoor , de eerst wet van de thermodynamica is nog altijd behoud van energie
wat nu wel mogelijk is dat is het optimaliseren van het verbrandingsproces door h2 ofzo toe te voegen
maar dan kan je volgens mij beter lpg injecteren, dit werkt echt en wordt professioneel toegepast
voor de regeling moet je wel een klein computertje hebben
maar als je het verbruik naar beneden wil begin dan met motorisch alles wat beter te maken: inlaat , uitlaat, ic
en het allerbelangrijkste..... zuinig rijgedrag, want zelfs met een polo blue motion kan je relatief hoge cijfers behalen
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
@kees61: maak anders eens een ander topic aan hierover.
dan kan je direct wat foto's posten ook
dan kan je direct wat foto's posten ook
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
Ja ik wil wel een topic starten want een hho booster werkt echt (50% besparing heb ik nu).
Ik moet eerst nog wat foto's maken.
enne over dat niet tanken bij bepaalde maatschappijen.. dan tank je gewoon ergens anders bij een pomp die ook van zo'n grote maatschappij is :-) alleen onder een andere naam.
Ik heb het geprobeerd hoor, om zuinig te rijden. Met 90 km/u een afstand van minstens 100 km afgelegd. Nou dan rijdt'ie 1:12,5 inplaats van 1:10. En met mijn booster 1:18.5. Maar ik vind 90 km/u veel te traag.
Ik zal eerst wel ff nadenken over een verhaaltje voor een nieuw topic.
Ik moet eerst nog wat foto's maken.
enne over dat niet tanken bij bepaalde maatschappijen.. dan tank je gewoon ergens anders bij een pomp die ook van zo'n grote maatschappij is :-) alleen onder een andere naam.
Ik heb het geprobeerd hoor, om zuinig te rijden. Met 90 km/u een afstand van minstens 100 km afgelegd. Nou dan rijdt'ie 1:12,5 inplaats van 1:10. En met mijn booster 1:18.5. Maar ik vind 90 km/u veel te traag.
Ik zal eerst wel ff nadenken over een verhaaltje voor een nieuw topic.
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
dan een timmerman zonder hamer.
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
alle olie en bij produkten BENZINE DIESEL LPG komen van pernis en worden bij onze buurlanden goed koper verkocht denk maar aan België Diesel vandaag DE actuele prijzen per plaats net over de grens € 0.85
Hiereen link om het zelf te bekijken
http://www.brandstofprijzen.be
Groetjes van Frans
Hiereen link om het zelf te bekijken
http://www.brandstofprijzen.be
Groetjes van Frans
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
@Kees 61,
Als het echt waar is dat je zoveel minder verbruik hebt ben jij binnnen!
Hoef je nooit meer te werken. 'k zelf zou een handeltje beginnen met je uitvinding!
sukses!
Als het echt waar is dat je zoveel minder verbruik hebt ben jij binnnen!
Hoef je nooit meer te werken. 'k zelf zou een handeltje beginnen met je uitvinding!
sukses!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
maar hoeveel waterstof gas moet je toevoegen om zoveel verbruiksdaling te krijgen? en vooral, hoeveel kost je dat waterstofgas?
ik begrijp uit je verhaal dat er een installatie in je auto komt die van water middels electrolyse H2 en 02 maakt?
voor die electrolyse heb je stroom nodig die je dus uit je accu haalt, de accu wordt geladen middels je dynamo en dat zorgt weer voor extra belasting op je motor waardoor die meer verbruikt.
Aangezien elke stap in bovenstaande ook nog zijn verliezen heeft kun je in mijn ogen volgens de wet van behoud van energie geen winst boeken met zo'n constructie.
ik begrijp uit je verhaal dat er een installatie in je auto komt die van water middels electrolyse H2 en 02 maakt?
voor die electrolyse heb je stroom nodig die je dus uit je accu haalt, de accu wordt geladen middels je dynamo en dat zorgt weer voor extra belasting op je motor waardoor die meer verbruikt.
Aangezien elke stap in bovenstaande ook nog zijn verliezen heeft kun je in mijn ogen volgens de wet van behoud van energie geen winst boeken met zo'n constructie.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon